ورزش

ژاکا جریمه نشد : خون صرب‌ها به جوش آمد!

فیفا برنامه ای برای جریمه کردن گرانیت ژاکا ندارد و این باعث خشم شدید مردم و رسانه های صربستان شده است.

به گزارش “ورزش سه” صربستان در راه صعود به مرحله بعدی مسابقات مغلوب سوئیس شد تا بار دیگر به مانند جام جهانی 2018 توسط این رقیب اروپایی از گردونه رقابت‌ها کنار برود.مسابقه‌ای که دقایق پایانی آن در فضایی کاملا متشنج، پر از جرقه و فشار، درگیری فیزیکی بازیکنان، فحاشی، رفتارهای غیرفرهنگی و غیرورزشی هواداران گذشت که البته از قبل هم قابل پیش‌بینی بود.

همه چیز به دوره قبلی مسابقات برمی‌گردد. جایی که ژردان شکیری پس از گلزنی برابر صرب‌ها، با درآوردن دستانش به حالت عقاب که نماد کشور آلبانی است، خون صرب‌ها را به جوش آورد. ژردان که همان‌طور که از اسمش پیداست، یک سوییسی قدیمی نیست. او بازیکنی با اصالت کوزوو است. شکیری چهار سال بعد دوباره در دوحه به آنها گل زد اما این بار دستانش را به شکل عقاب درنیاورد و البته نیازی هم نبود! با این حال، اکنون صرب ها آلبانیایی دیگری را در سوئیس پیدا کرده اند که گفته می شود به آنها توهین می کند. او کاپیتان گرانیت ژاکا است. این یکی، جدا از اینکه در پایان مسابقه در یک فشار متقابل با الکساندر میتروویچِ تهاجمی و کاملاً بی تمرکز، تقریباً با چند صرب درگیر شد.

 گرانیت ژاکا این روزها منفورترین چهره در صربستان است زیرا صرب ها او را تحریک کننده بزرگ می دانند. ژاکا در جریان بازی با صربستان چندین بار با بازیکنان حریف درگیر شد و چیزی که صرب ها را به شدت آزار می داد حرکت او در پایان مسابقه بود. پس از پایان بازی، بازیکن آرسنال پیراهن هم تیمی خود در تیم ملی، آردون جاشاری(آلبانیایی مقدونیه) را به صورت وارونه به تن کرد به طوری که نام خانوادگی روی سینه او نمایان بود و بخشی از رسانه های صربستان و مردم بلافاصله آن را با بنیانگذار ارتش آزادیبخش کوزوو، آدم جاشاری، مرتبط کردند و این اقدام او به عنوان یک تحریک سیاسی آشکار شناخته شد. اگرچه صحبت هایی در مورد تحقیقات از ژاکا توسط فیفا وجود داشت، اما به نظر می رسد او جریمه نخواهد شد.
 ژاکا پس از بازی گفت:«من سیاسی نیستم. آردون بخشی از تیم ماست و اغلب اوقات را با هم هستیم. من به او قول داده بودم پیراهنش را به تن کنم. همین.» 


روزنامه سان نوشته است که فیفا به نظر می رسد توضیحات ژاکا را پذیرفته و بهترین بازیکن دیدار سوئیس و صربستان را مجازات نخواهد کرد و رسانه های صربستان این اقدام فیفا را شرم آور اعلام کرده اند.
به عنوان مثال کوریر نوشت:«فیفا توضیحات شرم آور تحریک کننده را پذیرفت.» بسیاری از مردم صربستان نیز همین عقیده را دارند و از فیفا خشمگین هستند.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا