شهرستان ها

اوقاف استان سمنان برای نیات کاربردی مشاوره می‌دهد

سمنان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه مردمی که علاقه‌مند به وقف هستند از مشاوران اوقاف کمک بگیرند، گفت: نیات موقوفات باید به سمت نیازهای روز جامعه پیش برود.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در استان سمنان شش هزار موقوفه و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رقبه وجود دارد، تاکید کرد: سالانه بین ۳۰ الی ۵۰ وقف جدید به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد تومان به میزان موقوفات استان سمنان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار موقوفات همچنین کمک‌ها و امور خیریه مردم را نیز داریم که به خوبی ساماندهی می‌شود، ابراز کرد: توصیه مهم ما به واقفیان این است که حتماً نیت‌های وقف شأن اثرگذار در زندگی مردم باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل بخش مشاوره را اره اندازی کرده است، تاکید کرد: نیازهای امروز جامعه در طرح مشاوره وقف احصا شده و کسانی که تمایل به وقف دارند می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف از این مشاوره‌ها بهره مند شوند.

تدینی با بیان اینکه نیات گوناگونی از جمله ازدواج جوانان، اشتغال زایی، تولید، درمان، تحصیل و … در کنار نیاتی که سابقاً هم وجود داشت، احصا شده که مبتنی بر نیازهای امروز جامعه هستند و این موضوعات به واقفان پیشنهاد می‌شود، گفت: امیدواریم موقوفات به سمت کاربردی تر شدن در جامعه پیش برود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا