اقتصاد

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز افزایش یافت‌


به دنبال ادامه کاهش تولید اوپک پلاس وهمچنین در آستانه اجرایی شدن ممنوعیت سقف قیمتی اتحادیه اروپا برای نفت روسیه، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

‌به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، به دنبال نشست اوپک که در آن بر سر ادامه کاهش تولید توافق کردند و همچنین در آستانه اجرایی شدن ممنوعیت سقف قیمتی اتحادیه اروپا برای نفت روسیه، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

در عین حال، برخی از شهرهای چین محدودیت های کرونایی را در آخر هفته کاهش دادند که نشان از افزایش تقاضا برای نفت دارد.

هر بشکه نفت برنت با 51 سنت افزایش 86.08 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 52 سنت افزایش 80.50 دلار معامله شد.

اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس دیروز توافق کردند تا برنامه ماه اکتبر برای کاهش تولید 2 میلیون بشکه در روز از ماه نوامبر تا پایان سال 2023 را ادامه دهند.

تحلیلگران می‌گویند، از آنجا که تولیدکنندگان بزرگ منتظر هستند تا تاثیر ممنوعیت‌های وارداتی نفت روسیه در اتحادیه اروپا و همچنین سقف قیمتی 60 دلاری گروه هفت برای نفت این کشور را ببینند و با توجه به تهدید روسیه برای نفروختن نفت به کشورهای اجرا کننده این سقف قیمتی، این تصمیم از گروه اوپک پلاس انتظار می رفت. 

بادن مور، رئیس بخش تحقیقات کالاهای اساسی در بانک ملی استرالیا گفت: ‌در حالی که اوپک در پایان هفته تولید را ثابت نگه داشته بود، اما من انتظار دارم که آنها به متعادل کردن بازار ادامه دهند.‌

وی با اشاره به ذخایر راهبردی نفت آمریکا، افزود: «لغو انتشار ذخایر راهبردی و اجرای تحریم های نفتی اتحادیه اروپا و اعمال سقف قیمتی، عرضه را در بازار محدود می کند هرچند که ما انتظار داریم که بازار قبلا برای این چشم‌اندازها موضع‌گیری کرده باشد.»

آن لوئیز هیتل، معاون وود مکنزی، در یادداشتی نوشت، اتحادیه اروپا باید نفت خام روسیه را با نفت غرب آسیا، غرب آفریقا و آمریکا جایگزین کند که این اقدام حداقل در کوتاه مدت، کف قیمتی برای نفت تعیین می‌کند و نمی‌گذارد قیمت نفت از یک حدی پایین‌تر برود.

پایان پیام/‌


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا