شهرستان ها

دستور بازبینی حریم رودخانه‌ «آغلاغان» نیر صادر شد

نیر- فرماندار شهرستان نیر گفت: حریم رودخانه‌ «آغلاغان» نیر برای جذب گردشگر و استفاده از ظرفیت‌ها بازبینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی عصر دوشنبه در جلسه کمیسیون زیربنایی مسکن و عمران شهرستان نیر با بیان اینکه ساماندهی حریم رودخانه آغلاغان نیر از مطالبات اصلی مردم این منطقه است، اظهار کرد: حریم رودخانه «آغلاغان» نیر برای استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری این رودخانه برای عبور از مجموعه بولاغلار، بازبینی می‌شود.

وی از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال بودجه برای پروژه ساحل بندی رودخانه آغلاغان خبر داد و گفت: انتظار داریم تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای این پروژه که توسط شهرداری برای ایمن‌سازی حوادث احتمالی، تأمین بهداشت آب رودخانه و زیباسازی این مسیر برای مسافران و گردشگران در حال اجرا است، اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار شهرستان نیر همچنین به عملیات اجرایی سازه مقسم آب کشاورزی به روستاهای نیر و سرعین اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه که در سفر سال گذشته استاندار به شهرستان سرعین تصویب شده بود، امسال با پیگیری‌های انجام شده در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان توانستیم اعتبارات مورد نیاز را تأمین کردیم.

محمدی بیان کرد: در خصوص مسائل بهداشتی آبگرم‌های شهرستان که عمدتاً به دلیل عدم وجود آب شرب مطمئن مجتمع‌ها دچار مشکل هستند مقرر شد شرکت آب و فاضلاب شهرستان و استان نسبت به برآورد هزینه‌ها اقدام کنند و اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب تأمین شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قول مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای طرح‌های صنعتی نیر مشکلی از جهت تأمین آب نخواهند داشت، ادامه داد: مقرر شد بعد از معرفی طرح‌ها شرکت آب منطقه‌ای نسبت به تأمین آب مورد نیاز آن‌ها اقدام کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا