جامعه

شهرداری موظف به راه اندازی سامانه کار داوطلبانه است

در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

عضو شورای شهر تهران گفت:امید است مدیران شهری تمام تلاش خود را برای حضور داوطلبان در سطح شهر به کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز داوطلب گفت: در جهان امروز با توجه به توسعه مشکلات شهری نیازمند همکاری داوطلبانه هستیم.

وی ادامه داد: مشارکت نیروهای داوطلب به یکی از مهمترین شاخص‌های شهری تبدیل شده است و شهرداری تهران نیز به این داوطلبان نیاز بسیاری دارد.

پیرهادی گفت: بر اساس اساسنامه حمایت از کار داوطلبانه، شهرداری موظف به راه اندازی سامانه کار داوطلبانه است امید است مدیران شهری تمام تلاش خود را برای حضور داوطلبان در سطح شهر به کار بگیرند.

در ادامه زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران با اشاره به حمایت از حقوق معلولان گفت: مناسب سازی شهر برای زیست پذیری تمام شهروندان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اجرای به موقع برنامه‌های تدوین شده منجر به ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و به ویژه معلولان خواهد شد تسریع در اجرای برنامه‌های را از شهردار تهران خواستاریم.

شمس احسان با تأکید بر لزوم کاهش زمان انتظار برای سامانه حمل و نقل افراد دارای معلولیت و ضرورت هوشمندسازی این بخش برای معلولان، گفت: در راستای مناسب سازی شهری برای به‌روزرسانی دستورالعمل‌های فنی با نخبگان مشورت شود.

در ادامه نرجس سلیمانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راه اندازی سامانه حمل و نقل ویژه ایثارگران و معلولین، گفت: در زمینه کارآفرینی و اشتغال ۳۰ درصد از پست‌های سازمانی تلفن چی و دفتری به افراد نابینا و کم بینا اختصاص دارد؛ لذا از شهرداری تهران درخواست داریم که گزارشات در خصوص به کارگیری این افراد را ارائه دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باید طی گزارشی وضعیت دقیق کارکنان معلول شهرداری را ارائه دهد چراکه قانون کشوری است و باید انجام شود و شهرداری در این زمینه پاسخگو باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا