شهرستان ها

نهادهای پیشرو در اجرای قانون جوانی جمعیت تشویق می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امیدواریم شاهد ترک فعل مدیران در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت نباشیم و دستگاه‌هایی که در این زمینه پیشرو باشند، تشویق می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین:


به گزارش ایلنا، علی شعبانی درباره اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت:  یکی از دلایل اصلی جلوگیری از فرزندآوری، تکیه بر فرهنگ و تعالیم غربی است، که این موضوع زنگ خطر بزرگی در کشور است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: آمار سقط جنین در غرب به دلیل رفتارهای خلاف شرع و عرف بسیار بالا است و ما مسئولان باید دقت کنیم که به سرنوشت غربی‌ها دچار نشویم.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: سقط جنین جاهلیت مدرن امروزی است، که در دوران پیش از اسلام شاهد زنده به گور کردن فرزندان دختر بودیم و امروزه هم با سقط جنین غیرقانونی، به جهالت مدرن رسیده‌ایم.

شعبانی یادآور شد:  در دهه ۶۰ فرهنگ منحط و غلط غرب مبنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر در‌ کشور رواج پیدا کرد.

وی اظهار کرد: ۴۷ دستگاه موظف به اجرای قانون جوانی جمعیت هستند و جلسات نظارت بر اجرای این قانون باید هر ماه برگزار شود‌ و در این قانون مشوق‌های زیادی در نظر گرفته شده است و صداوسیما باید این مشوق‌ها را از طریق برنامه‌های متنوع به اطلاع مردم برساند.

شعبانی ادامه داد: تسهیلات مسکن و زمین، بیمه، واگذاری اراضی اجاره ای ۹۹ ساله، وام‌های فرزندآوری از جمله ابزارهای تشویقی این قانون است که باید از طریق رسانه‌ها به ویژه صداوسیما به اطلاع مردم برسد.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا