دانش و فناوری

دانشجویان با دیدی دشمن شناسانه، رویدادها را به نیکی رصد می کنند


سازمان امور دانشجویان کشور بمناسبت روز دانشجو طی بیانیه‌ای تاکید کرد: امروز دانشجوی ایران ما مجهز به دیدی دشمن شناسانه، رویدادها را به نیکی رصد می کند، به تحلیل می‌نشیند و در کسوت نقادی عادل و اصلاح‌گر رو به آینده ای روشن قدم برمی‌دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سازمان امور دانشجویان کشور بمناسبت روز دانشجو طی بیانیه‌ای به مناسبت 16 آذر تاکید کرد: امروز دانشجوی ایران ما مجهز به دیدی دشمن شناسانه، رویدادها را به نیکی رصد می کند، به تحلیل می‌نشیند و در کسوت نقادی عادل و اصلاح‌گر رو به آینده ای روشن قدم برمی‌دارد. 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

« 16 آذر ماه در سال 1332 یادآور قیام دانشجویان بصیر و ظلم ستیز و ضد استکباری است. دانشجویانی که سفر معاون رئیس جمهور دولت امپریالیستی آمریکا به ایرانمان را بر نتافتند و خشم و مشت‌های خود را رو به کاخ بیداد نشانه رفتند. سه تن از آنان اگر چه در خون پاک خود غلتیدند، اما مرگ سرخ و شهادت شان رایت بیداری و نماد استکبار ستیزی واقع شد و برای همیشه حرکت‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویی را سرمشق واقع گردید. 

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، روز شهادت آن شهیدان گرامی، بدرستی روز دانشجو نامیده شد تا ضمن بزرگداشت هماره یاد و راه آنان، دانشجویان ایران عزیزمان به الگوهای مبارزه و استکبار ستیزی رهنمون ‌شوند. خوشبختانه در مقاطع مختلف تاریخ کشورمان خاصه در دوران دفاع مقدس یا در ایام رویارویی با فتنه‌های سیاسی و نیز عرصه های فناوری و علم ورزی، قشر دانشجوی ما، انقلابی و مجاهدانه و بصیر ظاهر شده و می شود. این ظهور و حضور چنان بوده و هست که ارزیابی توفیقات و فتوحات و دستاوردهای درخشان بدون سهم دانشجو و دانشگاه میسر و منصفانه نیست.

امروز دانشجوی ما با نگاه به گذشته و بهره از تجربیات و مرور راه رفته، بصیرت از پیش، ملهم از شهیدان خاصه شهدای عرصه دانشگاه، مقاوم و مبارز در برابر تفکر جهان استکبار خودنمایی می‌کند و قد برافراشته است. امروز دانشجوی ایران اسلامی با هر عنوان و رسمی، خود را ایرانی و مدافع ارزش‌ها می‌داند و در عرصه جهاد علمی و جهاد سازندگی و جهاد خودکفایی و جهاد اندیشه ورزی و جهاد تبیین و… مصمم نقشی فعال و پیشرو ایفا می کند. 

امروز دانشجوی ایران ما مجهز به دیدی دشمن شناسانه، رویدادها را به نیکی رصد می کند، به تحلیل می‌نشیند و در کسوت نقادی عادل و اصلاح‌گر رو به آینده ای روشن قدم برمی‌دارد. 

دشمنان و در راس شان آمریکای جنایتکار، امروز نیز به دنبال شکست‌های پی در پی در عرصه های مختلف و عدم توان مقابله و رویاروی با ایران توانمند اسلامی، دست به عملیات‌ روانی جدیدی با شعارهای فریبنده زده است و بی شک در این نقشه شوم نیز همچون گذشته به شکست تن خواهد داد و ایران عزیز و سرفرازمان با رهنمودهای داهیانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و بهره مندی از قشر جوان، نخبه، آگاه و متخصص دانشگاهی، در عرصه های مختلف رو به جلو با رشدی چشمگیر و در مسیر خوداتکایی به حرکت خود ادامه خواهد داد. 

سازمان امور دانشجویان کشور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا، شهدای سرفراز ۱۶ آذر سال‌ ۳۲ و شهدای دانشجویی دفاع مقدس و عرصه علمی، روز دانشجو را به همه دانشجویان کشور پر افتخارمان تبریک گفته و امید دانشجویان فرزانه و فرهیخته همچون همیشه با بصیرت و هوشیاری کامل و با تقویت روحیه انقلابی و استکبار ستیزی و عدالت خواهی خود، گام‌های مؤثرتری در راستای بهبود وضعیت کشور بردارند و با مساعی خستگی ناپذیر، آتیه ای آباد و درخشان را برای ایران اسلامی رقم زنند.»

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا