دانش و فناوری

آگاهی و توانمندی هوشمندانه دانشجویان باعث صلابت و اقتدار میهن است


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم طی پیامی به مناسبت 16 آذر تاکید کرد: آنچه امروز باعث صلابت و اقتدار میهن می‌شود، آگاهی و توانمندی هوشمندانه شما دانشجویان عزیز در صیانت از آرمان های نظام و ارزش های انقلاب است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم طی پیامی به مناسبت 16 آذر تاکید کرد: آنچه امروز باعث صلابت و اقتدار میهن می‌شود، آگاهی و توانمندی هوشمندانه شما دانشجویان عزیز در صیانت از آرمان های نظام و ارزش های انقلاب است.

متن کامل پیام رئیس صندوق رفاه دانشجویان به مناسبت 16 آذر به شرح زیر است:

« آنچه امروز باعث صلابت و اقتدار میهن می شود، آگاهی و توانمندی هوشمندانه شما دانشجویان عزیز در صیانت از آرمان های نظام و ارزش های انقلاب است.
اوج عظمت و شکوه یک جامعه با خردمندی، هوشیاری و بالندگی روح پاک دانشجویانِ بیدار آن جامعه پیوندی محکم و ناگسستنی دارد.
ارمغانی که از حرکت انقلابی و جنبش دانشجویی ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که به بهانه اعتراض به ملاقات رسمی ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت ایالات آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا و مخالفت با دخالت های استکبار جهانی در داخل شکل گرفت و دانشجویان غیرتمند در آن برهه زمانی با ایثار و شهادت خود این یادگار را برای دانشجویان آگاه و با بصیرت امروزِ ایران اسلامی به یادگار گذاشتند، که این حرکت بی شک ناشی از ضمیر روشن و بینش عمیق و هدفی والا و به حق بوده که تمام این مؤلفه های مهم به دور از خدعه و نیرنگ و فریب سیاسی است و پیام ارزشمندی در بطن خود دارد که جز رشادت و ایثار در مسیر حق در مقابله با ظلم و استبداد و حرکت در مسیر اسلام و مذهب و پایداری تا رسیدن به قله رفیع سعادت یا شهادت نیست و نخواهد بود.
شما دانشجویان گرانمایه در مسیر کسب علم، همواره در راه خدائید زیرا به مصداق واقعیِ روایتی از پیامبر عزیزمان حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیها: “آن که در جست و جوی دانش بیرون رود، در راه خداست تا آن گاه که بازگردد.”
به یقین افتخار ملی از خرمن شما دانشجویان فرهیخته خوشه می چیند و عزت و سربلندی، از آبیِ عزم و نشاطِ آسمان شما می بارد. فرداهای سبز دست امید به دامان شما دارد و نیازهای فردا چشم انتظار تلاش بی درنگ و خستگی ناپذیر شما و فداکاری بی نظیر شما در ساختن ایرانی آباد و قدرتمند در تمام زمینه های علمی و عملی است.
مقام دانشجو را باید پاس داشت چرا که مظهر اقتدار و بالندگی یک ملت سرافراز است. دانشجو آیینه تمام نمای پیشرفت در آوردگاه علم و اندیشه و عرفان است و روز دانشجو روز گرامی داشتن جایگاه وارسته دانایی است و روز سپاس و ستایش از عزم او در آموختن و اندوختن معرفت است.
در سالروز شانزدهم آذرماه ضمن تسلیت ایام فاطمیه، ایام شهادت مظلومانه بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها، با احترام و استعانت از آن بانوی بی همتا برای دعا در حفظ جوانان و فرزندان غیور ایران، روز دانشجو، روز تکرار آیینه های ایمان و دانش و کانون جویندگی و یابندگی را به تمام شما عزیزان که نشاط ایرانمان از عزم و سرزندگی شما نشأت    می گیرد، تهنیت گفته و در جایگاه سکان داری صندوق رفاه دانشجویان همراه با مجموعه کارکنان اعلام می داریم اهتمام و تلاش ما و رسالت صندوق رفاه دانشجویان رفع دغدغه های رفاهی شما عزیزان تا حد امکان و ارتقای رفاهی در زمینه های تسهیلات و مسکن و سایر  خدمات رفاهی می باشد.»

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا