شهرستان ها

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میزبان کمیته کشوری اقتصاد بهداشت

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در میزبانی از کمیته کشوری اقتصاد بهداشت به مدت ۲ روز خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بحث اقتصاد بهداشت در اجرای برنامه‌ها در سطح واحدهای بهداشتی بسیار حائز اهمیت است اما متأسفانه تاکنون به صورت دقیق و کاربردی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: بسیاری از برنامه‌های ما در حوزه بهداشت پیوست اقتصادی ندارد و این مسئله منجر به عدم دریافت نتیجه مطلوب و مؤثر از اجرای این برنامه‌ها در سطح کلان خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری این جلسات و هم اندیشی بین دانشگاه‌های مختلف کشور با محوریت و رهبری وزارت بهداشت به طور قطع راهکاری ارزشمند و مؤثر در راستای اجرای برنامه‌های حوزه بهداشت با پیوست اقتصادی خواهد بود.

شکیبا بیان کرد: بر این اساس با در نظر گرفتن میزان هزینه تمام شده در اجرای برنامه‌های بهداشتی و برنامه ریزی لازم برای کاهش هزینه‌ها و اجرای برنامه‌ها با هزینه کمتر از ایجاد چالش در دانشگاه‌ها در حین اجرای برنامه‌های بهداشتی جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: به طور قطع از این پس با توجه بیشتر به بحث اقتصادی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های بهداشتی در کشور میزان هزینه تمام شده و منابع مالی مورد نیاز مورد بررسی قرار می‌گیرد و برنامه‌ها با هزینه کم‌تر و اثر بخشی بیشتر اجرا خواهد شد و امیدوارم بر این اساس در آینده نزدیک تمام برنامه‌های ما در حوزه بهداشت سلامت اقتصاد باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا