جامعه

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان نهضت سوادآموزی و کانون پرورش فکری/ برنامه‌های جدید برای والدگری


تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری آموزشی و فرهنگی میان سازمان نهضت سوادآموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی با حضور مدیرعامل کانون و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی امضا شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری آموزشی و فرهنگی میان سازمان نهضت سوادآموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی با حضور مدیرعامل کانون و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی امضا شد.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری در این جلسه بیان کرد: نخستین آیه‌ای که بر پیامبر (ص) نازل شد با موضوع خواندن بود. این نشان می‌دهد خواندن پایه هر حرکتی جهت آگاهی و بصیرت و در یک کلام حرکت به سمت انسانیت است.

وی گفت: یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه دوراندیش و راهبردی امام خمینی (ره) سبب شد در سال ۵۸ شاهد تشکیل نهضت سوادآموزی باشیم.

علامتی ادامه داد: کسانی که امروز دنبال تطهیر دوران پهلوی هستند بدانند امام خمینی (ره) از همان روزهای اول انقلاب به عِلم توجه ویژه‌ای داشتند و عدالت آموزشی از اهداف انقلاب اسلامی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: هر سازمانی علاوه بر اینکه خودش مأموریتی دارد باید ببیند چطور می‌تواند به این نهضت کمک کند.

وی افزود: ما در این تفاهم‌نامه و همکاری دنبال سود برای کانون نیستیم و آمده‌ایم به کمک شما نگاه امام خمینی (ره) را جاری کنیم. اگر موفق شویم هم به کار شما رونق می‌دهد و هم برای ما اتفاق اخروی خوبی است چون در این راه قدم برداشته‌ایم.

علامتی گفت: این تفاهم‌نامه به لطف خدا عملیاتی خواهد شد و تمام خدماتی که ما در کانون داریم در اختیار شماست. کانون پرورش فکری و نهضت سوادآموزی قصد دارند روی والدگری دست بگذارند. اگر امروز روی مادران سرمایه‌گذاری کنیم آینده را خواهیم داشت.

در بخش دیگری از این جلسه علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: درحال حاضر یکی از حساس‌ترین دوران‌های رشد و پیشرفت کشور را پشت‌سر می گذاریم که کانون پرورش فکری و نهضت سوادآموزی هم در این عرصه نقش مهمی برعهده دارند.

عبدی ادامه داد: شروع این همکاری با گام دوم انقلاب اسلامی همراه شده است و کاملا بر محور دانایی و علم است. ما در مقطعی هستیم که نیاز به یک جهش فوق‌العاده در بحث علم داریم.

وی بیان کرد: تعریفی که امروز در دنیا از سواد رسانه‌ای وجود دارد با فعالیت‌های کانون پرورش فکری همخوان است. سواد یعنی اینکه بتوانیم خود و دیگران را تغییر دهیم. ما در حوزه بزرگسال و شما در حوزه کودک و نوجوان این کار را انجام می‌دهید.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: این کودک و نوجوان و بزرگسال باید جایی بهم برسند و این تفاهم‌نامه شروع این اتفاق بزرگ است. باید تلاش کنیم به بهانه‌ای کودک و نوجوان عضو کانون را به بزرگسال نزدیک کنیم.

عبدی با بیان اینکه ما نیاز به یک کار شایان توجه تربیتی داریم اظهار کرد: بررسی نظام تربیتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این کار شایان توجه است. تا ما این شرایط را فراهم نکنیم کسی تربیت نمی‌شود. جنگ یک آوردگاه تربیتی بود و خیلی‌ها در این میدان بزرگ شدند.

در متن این تفاهم‌نامه آمده است: «به‌منظور هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود جامعه برای تحقق اهداف سوادآموزی، عملیاتی کردن فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری و اسناد فرادستی ناظر بر حمایت و پشتیبانی از اجرای برنامه‌های سوادآموزی و توسعه آن، همچنین گسترش عدالت فرهنگی و برخورداری کودکان و نوجوانان از اجرای امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون، تفاهم‌نامه مشترک مابین سازمان نهضت سوادآموزی که به اختصار (نهضت سوادآموزی) خوانده می‌شود به نمایندگی معاون وزیر و رئیس سازمان، آقای علیرضا عبدی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به اختصار (کانون) نامیده می‌شود به نمایندگی آقای حامد علامتی مدیرعامل منعقد می‌شود».
پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا