بین الملل

رسانه اسرائیلی: بپذیریم که منفور هستیم

نفی و مخالفت با سازشکاری همچنان در میان شهروندان کشورهای مختلف جهان که برای مشاهده بازی‌های جام جهانی به قطر، سفر کرده‌اند ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عربی با استناد به کلیپ‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند، در حالی که خبرنگار شبکه تلویزیونی کان مشغول پخش مستقیم و گفتگو با استودیو بود، شماری از هواداران با در دست داشتن پرچم فلسطین پشت سر او قرار گرفته و شعارهای ضد صهیونیستی سر دادند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که یکی از هواداران به مقابل دوربین پخش این شبکه صهیونیستی آمده و بدترین دشنام‌ها را نثار رژیم صهیونیستی کرد و این اعتراضات به حدی گسترش یافت که رسانه صهیونیست مجبور شد پخش مستقیم خود را از دوحه قطر قطع کند.

به نوشته رسانه‌های عربی اعتراضات نسبت به رژیم صهیونیستی، مختص هواداران عرب و مسلمان نبوده بلکه شماری از هواداران انگلیسی هم وقتی متوجه شدند، خبرنگار اسرائیلی در مقابل آنها قرار گرفته، فریادهایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

کلیپ‌های منتشر شده بعد از پیروزی تیم ملی انگلیس بر سنگال نشان می‌دهند که هواداران فریادهای «Free Palestine» سر دادند.

امری که خبرنگار صهیونیست را به شدت شوکه کرد، زیرا او باور هم نمی‌کرد که چنین امری برای او آن هم با هواداران غیر عرب رخ دهد.

یسرائیل هیوم روزنامه پر تیراژ رژیم صهیونیستی هم چندی پیش در مقاله ای، با اذعان به مخالفت جوامع عربی و اسلامی با سازش خطاب به مسئولین رژیم صهیونیستی گفته بود: بیایید بپذیریم که جریان نفرت از ما بسیار شدید است.

آرییل هاریتز نویسنده این مقاله در بخشی از آن آورده است: راز شیشنیک خبرنگار اسرائیلی که برای پوشش جام جهانی به قطر سفر کرده از حجم نفرتی که نسبت به اسرائیل در میان هواداران تمامی نقاط خاورمیانه وجود دارد، شوکه شده است.

این خبرنگار در این رابطه می‌نویسد: اعتراف می‌کنم که برای اولین بار به شدت ناامید و سرخورده شدم، من همواره خود را شخصیتی میانه رو و لیبرال می‌دانستم، تصور می‌کردم که مشکل ما با دولت‌ها و حاکمان است، اما در قطر به چشم دیدم که چقدر ما در میان جوامع و در کوچه و خیابان منفور هستیم، مردم تا چه حد می‌خواهند ما را از صحنه روزگار محو کنند، هر چیزی که به اسرائیل مربوط می‌شود به شدت مورد نفرت قرار دارد.

 انتهای پیام/*

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا