شهرستان ها

نمایش «پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» جوایز را درو کرد

اردبیل- سی‌امین جشنواره تئاتر استان اردبیل با معرفی برترین‌ها پایان یافت و نمایش «پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» بیشترین جوایز این دوره را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر دوشنبه در آئین اختتامیه سی‌امین جشنواره تئاتر استانی در فرهنگسرای بانوان اردبیل اظهار کرد: بیشترین مشارکت را در این دوره از شهرستان‌های مختلف و گروه‌های برتر شاهد هستیم تا شاهد تقویت و توسعه تئاتر شهرستان‌ها باشیم.

عبدالله بحرالعلومی تصریح کرد: در سی‌امین دوره جشنواره تئاتر استانی از ۶ شهرستان خلخال، نیر، گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر ۱۲ گروه نمایش حاضر شده تا آثار خود را به مدت پنج روز به روی صحنه برده و بر پایه ارزیابی هیئت داوران گروه‌های برتر معرفی شدند.

وی وضعیت تئاتر استان را مطلوب و رو به جلو توصیف کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای در سطح استان فرصت خوبی را برای گروه‌های هنری تئاتر فراهم کرده تا بتوانند رقابت مختلفی را در جشنواره استانی انجام داده و توان خود را به نمایش بگذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: همچنان از گروه‌های نمایشی شهرستان‌ها حمایت‌های همه‌جانبه را انجام می‌دهیم و سعی ما بر این است تا در هنر تئاتر، استان اردبیل بتواند به جایگاه واقعی خود بازگردد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی‌امین جشنواره تئاتر استان اردبیل در حالی به نقطه پایانی رسید که همه شهرستان‌ها منهای اردبیل حضور شاخص در این دوره داشتند و به دلایل مختلف گروه‌های تئاتر از مرکز استان اردبیل حاضر نشده و رقابتی را در این دوره با شهرستان‌ها انجام ندادند.

هر چند گفته می‌شود که گروه‌های تئاتر شهرستانی این جشنواره و حضور در آن را تحریم کردند اما در یک اقدام بی‌سابقه جشنواره استانی به جای مجتمع بزرگ فدک اردبیل، این بار در یک فرهنگسرای کوچک برگزار شد که تنها گروه‌های شهرستانی در این دوره حضور داشتند و هیچ گروهی از شهر اردبیل در جشنواره سی‌ام حاضر نشده بود.

«این جا همیشه شب است» از نیر، «رحمت» از گرمی، «دنکیشت» از بیله‌سوار، «هیپوفیز» از پارس‌آباد، «آخرین نامه» از پارس‌آباد، «بیگانه در خانه» از پارس‌آباد، «برای کلاه آهنی‌ها» از مشگین‌شهر، «کمدی ارتفاعات» از مشگین‌شهر، «سی و دومین ماه ساعت ۲۵» از مشگین‌شهر، «زندگی یخی» از مشگین‌شهر، «رسم دیار» از خلخال و «پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» از خلخال نمایشنامه‌های برگزیده سی‌امین جشنواره استانی تئاتر بودند که با معرفی برترین‌ها در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

در بخش گریم، موسیقی، نور، لباس و صحنه از برگزیدگان سی‌امین جشنواره تئاتر استانی تجلیل شد و در بخش بازیگری نیز دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه جایزه ۳۰ میلیون ریالی به نسرین هوشیار به خاطر بازی در تئاتر «پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» اهدا شد و سارا فرج‌پور و رقیه نوری نیز نفرات برتر بازیگری زن انتخاب شدند.

در بخش بازیگری مرد نیز وحید مؤمنی و محمدعلی برزگر به خاطر حضور در نمایش «کمدی ارتفاعات و هیپوفیز» برگزیده سی‌امین جشنواره تئاتر شدند.

در بخش کارگردانی نیز دیپلم افتخار و جایزه ویژه به کارگردان تئاتر «پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» و جایزه دوم کارگردانی نیز به نمایش «بیگانه در خانه» و همچنین «هیپوفیز» اعطا شد.

در پایان این جشنواره با گرامیداشت یاد و خاطره صمد واحدی‌زاده از پیشکسوتان این عرصه، سه نمایشنامه «پارافریز ماراساد با سس فرانسوی»، «بیگانه در خانه» و «کمدی ارتفاعات» به عنوان آثار برتر استان به جشنواره منطقه‌ای و استانی راه یافتند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا