شهرستان ها

۷۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کرمانشاه ایجاد شده است

کرمانشاه- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: هفت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کرمانشاه از ابتدای سال جاری ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان ترکمانه ظهر چهارشنبه در مراسم جشن خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولان در تالار انتظار این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خوش حال هستیم که امروز خبر خودکفایی و توانمندسازی یک هزار و ۵۰۰ خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: تعداد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) که از ابتدای سال جاری برای آنها فرصت اشتغال ایجاد شده بیش از هفت هزار نفر بوده که در این مراسم تنها سرپرست خانواده‌ها مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: این خانوادا ها از این پس نیازی به حمایت کمیته امداد نخواهند داشت و توانمندسازی مددجویان یکی از سیاست‌های اصلی این نهاد است که به صورت ویژه در کمیته امداد اجرایی می‌شود.

ترکمانه با اشاره به اینکه اشتغالزایی تنها با ارائه تسهیلات انجام نمی‌شود، خاطر نشان کرد: کارشناسان کمیته امداد نسبت به استعداد سنجی و سپس برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام می‌کنند و سپس تسهیلات لازم پس توانمندسازی انجام می‌گیرد و پس از آن نیز حمایت‌های مادی و معنوی از اشتغال ایجاد شده برای اشتغال پایدار و تهیه ملزومات آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان کرمانشاه برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده و این آمار تا پایان سال افزایش خواهد یافت و به این رقم اکتفا نخواهیم کرد و در این راستا نیمی از اعتبارات تاکنون جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: در کنار بحث توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد به موضوع تهیه مسکن نیز ورود کرده‌ایم و تمام خانواده‌های روستایی زیرپوشش این نهاد تا پایان سال ۱۴۰۲ خانه دار خواهند شد.

ترکمانه با اشاره به اقدامات تهیه مسکن برای مددجویان کمیته امداد، ادامه داد: ۴۵۰ واحد مسکونی شهری در کرمانشاه در حال ساخت است و تعمیرات ۳۷۰ واحد مسکونی نیز انجام گرفته است و در فصل اجاره مسکن کمک‌هایی به مددجویان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه اهدا می‌شود، عنوان کرد: ازدواج یکی از دغدغه‌های این خانواده‌ها است و تا پایان سال تلاش می‌کنیم به تمام افراد متقاضی و منتظر در صف جهیزیه لازم را اهدا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه بیان کرد: در بحث درمان و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد اقدامات خوبی صورت گرفته و بسیاری از این دانش آموزان رتبه‌های برتر کنکور را کسب کردند.

ترکمانه با اشاره به حمایت خیرین از ایتام در استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: ۳۵ هزار خیر به صورت مستقیم از ایتام در استان کرمانشاه حمایت می‌کنند که باید از خیرین و مردم برای همراهی و همدلی با کمیته امداد امام خمینی (ره) قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: بزرگترین و ارزشمندترین کار نزد خداوند متعال خدمت به مردم به ویژه محرومین و نیازمندان است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا