بین الملل

اختلاف کشورهای عضو ناتو بر سر عضویت اوکراین

روزنامه پولیتیکو از اختلاف نظر کشورهای عضو ناتو بر سر عضویت اوکراین در این پیمان نظامی خبر دادند.

پولیتیکو گزارش داد:


به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر سر عضویت اوکراین در این پیمان نظامی اختلاف نظر دارند.

بر اساس این گزارش، کشورهای ناتو بر سر احتمال ورود اوکراین به این ائتلاف اختلاف نظر دارند و نمایندگان برخی کشورها تلاش می‌کنند این موضوع حتی بررسی هم نشود چرا که نمی‌خواهند روسیه را خشمگین کنند.

پولیتیکو نوشت: «ناتو درباره چگونگی و زمان پیوستن اوکراین به این ائتلاف اختلاف نظر دارد و کشورهای بزرگ نمی‌خواهند کرملین را بیشتر تحریک کنند و مهمتر از همه، عضویت قانونی ناتو مبتنی بر کمک به اوکراین در صورت حمله است و این احتمالی است که بسیاری آن را در نظر نخواهند گرفت».

به نوشته این روزنامه، برای بسیاری از مقام‌ها، موضوع پیوستن اوکراین به ناتوبه یک موضوع ممنوع تبدیل شده و آنها ترجیح می‌دهند اصلا حرفی درباره آن نزنند‌ یا اگر ناگزیر شوند، پاسخ‌های کوتاه و سطحی درباره آن ارائه دهند.

در ادامه این گزارش آمده است:‌ «این موضوع به قدری حساس است که بسیاری از متحدان ناتو سعی می‌کنند حتی درباره آن صحبت نکنند، اگرچه اروپا و ایالات متحده یکی یکی بر تابوها غلبه کرده و انبوهی از تجهیزات نظامی مرگبار را به کی‌یف منتقل می‌کنند».

پولتیکو در پایان نوشت: «‌تحریم‌ها علیه مسکو و کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه و احتمال پیوستن اوکراین به ناتو همچنان موضوعی دردناک برای سیاست بین‌الملل است».

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا