بین الملل

کرملین: بودجه دفاعی آمریکا بی ثباتی در اروپا به بار می آورد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به اختصاص میلیاردها دلار بودجه دفاعی آمریکا برای مقابله با روسیه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بودجه جدید دفاعی آمریکا را عاملی برای تشدید بی ثباتی در اروپا دانست.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه در اظهاراتی عنوان کرد که بودجه دفاعی آمریکا ماهیت تقابل‌آمیز بی‌سابقه‌ای دارد و در آن هدفی غیر از ایجاد بی‌ثباتی طولانی‌مدت در قاره اروپا دنبال نمی شود.

سخنگوی کرملین، ضمن انتقاد از تخصیص میلیاردها دلار بودجه دفاعی آمریکا برای صرف در اروپا گفت که سند تصویب شده در رابطه با کشور روسیه به شدت تقابلی است. این سند ماهیت تقابلی بی سابقه ای دارد که البته متأسفانه در آینده پیامدهای کاملاً جدی و ریاکارانه آن در جهت بی ثبات کردن هر چه بیشتر اوضاع در قاره اروپا مشخص می شود.

کمیته های دفاعی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه بر سر قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) برای سال مالی ۲۰۲۳ به توافق رسیدند. برای مبنای این قانون میلیاردها دلار صرف بازدارندگی روسیه و چین خواهد شد. بر مبنای قانون مجوز دفاع ملی آمریکا برای سال ۲۰۲۳ بیش از ۶ میلیارد دلار در منطقه آسیا و اقیانوسیه و حدود ۴ میلیارد دلار در اروپا تخصیص می یابد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا