بین الملل

مسکو: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ نیروی نظامی اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ نیروی نظامی اوکراین کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار گزارشی از ادامه عملیات ویژه نظامیان این کشور در اوکراین اعلام کرد که بیش از ۷ هزار خودرو زرهی ارتش کی یف از ابتدای آغاز این عملیات در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال گذشته) نابود شده اند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۲۰۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شده، بیش از ۱۲۰ موشک «هیمارس» و همچنین ۳ سامانه راکت‌ انداز چند منظوره اوکراین نیز از بین رفته است.

این بیانیه در ادامه اضافه می کند: بیش از ۷ هزار تانک و خودروهای نظامی دیگر اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه منهدم شده اند.

گزارش مذکور می افزاید: در ۲۴ ساعته گذشته، ۲ ایستگاه رادار نبرد «AN/TPQ-۵۰» در «خارکیف» و جمهوری خلق دونتسک تخریب شده اند. یک ایستگاه راداری سامانه پدافند هوایی اس -۳۰۰ اوکراین هم در منطقه بارونکووو در خارکیف منهدم شد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ های گسترده علیه مسکو، نسبت به تأمین تسلیحاتی کی‌ یف اقدام کرده و همچنان به این روند ادامه می‌ دهند. این در حالی است که روسیه به دفعات تاکید کرده که چنین اقداماتی تنها به طولانی شدن جنگ منجر شده و در نتیجه نهایی آن تأثیری نخواهد گذاشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا