بین الملل

چراغ سبز آمریکا به حمله اوکراین به خاک روسیه

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد کشورش علاقه ای به تشدید تنش ها در اوکراین ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا می گوید اوکراین برای حمله به خاک روسیه خود تصمیم گیرنده است.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی روز چهارشنبه مدعی شد که ایالات متحده اوکراین را برای انجام حملاتی در خاک روسیه تشویق نکرده است، اما در پیش گرفتن این کار بر عهده کی یف است.

این مقام بلند پایه دولت آمریکا در جمع خبرنگاران تاکید کرد که این تصمیم برعهده آنهاست. ما آنها را تشویق به انجام این کار نکردیم.

در حالیکه آمریکا تلاش مستمری را برای جلوگیری از خاموشی آتش جنگ در اوکراین صورت می دهد، کربی در ادامه ادعاهایش آورد: ما در خصوص نگرانی های خود درباره تشدید تنش ها در اوکراین بسیار صریح بوده ایم.

رسانه‌های روسی دیروز سه‌شنبه با انتشار تصاویری اعلام کردند بر اثر حمله پهپادی ارتش اوکراین به یک مخزن سوخت در نزدیکی فرودگاه شهر کورسک، انفجار مهیبی رخ داده و دودی غلیظی آسمان شهر را فراگرفته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک فرماندار شهر کورسک ضمن تأیید این حمله پهپادی اعلام کرد تانکر نفت دچار آتش‌سوزی شده اما کسی در این حادثه صدمه ندیده است. شهر کورسک در مرز بین روسیه و اوکراین قرار دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا