شهرستان ها

برندسازی تولیدات صنایع دستی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به برندسازی تولیدات صنایع دستی این استان، از برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری لرستان در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به سهم پایین لرستان از گردشگری ملی و بین‌المللی در راستای بهره‌وری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان، راهبردها و سیاست‌هایی به منظور توسعه گردشگری در سه بند، تهیه و تدوین شد.

توسعه محتوای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و صنایع دستی لرستان

وی، بیان داشت: این راهبردها شامل توسعه محتوای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و صنایع دستی و سوغات، شناسایی و تهیه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و برگزاری دوره‌های آموزشی کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در جوامع بومی، محلی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، تاکید کرد: در این خصوص اقدامات لازم برای تولید محتوای گردشگری صنایع دستی و سوغات از جمله تهیه اطلاعات اولیه و اخذ قرارداد با شرکت‌های مجری به عمل آمده و تا پایان سال ۱۴۰۱ حداقل ۵۰ درصد از این اقدامات عملی خواهد شد.

حسن پور با بیان اینکه لرستان سرشار از ظرفیت‌های گردشگری است که در صورت رونق می‌تواند تأثیر زیادی در رشد اقتصادی و اشتغال داشته باشد، افزود: تلاش می‌کنیم بر اساس راهبردهای تعریف شده و با برنامه‌ریزی منظم در راستای توسعه صنعت گردشگری گام برداریم.

برندسازی تولیدات صنایع دستی لرستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برندسازی تولیدات صنایع دستی استان لرستان خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، موضوع برندسازی صنایع دستی لرستان مصوب و مقرر شد تا پایان امسال وارد فاز اجرایی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، تاکید کرد: صنایع دستی به طور مستقیم در خودکفایی و افزایش اشتغالزایی مؤثر است لذا برند سازی این تولیدات در رونق کسب‌وکارها و شاخصه درآمد اقتصادی استان مؤثر خواهد بود.

حسن پور با اشاره به اینکه ۹۰ رشته صنایع دستی در استان وجود دارد، اضافه کرد: تنوع رشته‌های صنایع دستی ظرفیت بزرگی برای توسعه کسب‌وکارهای مختلف در سطح استان محسوب می‌شود و ضروری است در راستای تحقق اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی استان، سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز پای کار بیایند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا