بین الملل

شاهزاده بازداشتی آلمان؛ بدنبال انقلاب سیاسی بزرگ بوده است

تندروهای بازداشت شده در آلمان قصد داشتند شورش کنگره مانند حمله 6 ژانویه آمریکا را در آلمان اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه آلمانی روز چهارشنبه گزارش داد که افراد تندرو بازداشت شده در آلمان قصد داشتند به «بوندستاگم، پارلمان این کشور، یورش ببرند. گفته شده این افراد می‌خواستند الگوی شورش ۶ ژانویه در حمله حامیان ترامپ به کنگره آمریکا را در آلمان پیاده سازی کنند.

اوایل روز گذشته، پلیس آلمان ۲۲ نفر مظنون به عضویت در یک سازمان تروریستی را که قصد براندازی دولت آلمان را داشتند، دستگیر کرد.

این روزنامه آلمانی گزارش داد که گروه به رهبری فردی با نام «هاینریش سیزدهم»، شاهزاده رئوس و نجیب زاده ۷۱ ساله آلمانی، از نوامبر ۲۰۲۱ در حال آماده سازی برای قیام بوده اند.

به گفته این روزنامه، این تیم قرار بود کنترل بوندستاگ را به دست گرفته و نمایندگان را دستگیر کنند. این اقدام قرار بود جرقه شورش‌هایی را در سراسر آلمان ایجاد کند و منجر به ایجاد یک دولت نظامی انتقالی تحت رهبری هاینریش سیزدهم شود. این دولت نیز به نوبه خود برنامه داشته تا مذاکراتی را برای جایگاه آلمان در جهان با فاتحان جنگ جهانی دوم یعنی روسیه، ایالات متحده، انگلستان و فرانسه آغاز کند.

گزارش شده است که رهبر این گروه با نمایندگان روسیه تماس گرفته بود. با این حال، بازرسان گفتند که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر حمایت خارجی از افراط گرایان وجود ندارد.

سفارت روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرد که هیچ ارتباطی با هیچ گروه غیرقانونی در آلمان ندارد.

بر اساس این گزارش، اعضای این گروه قراردادی را امضا کرده بودند که در آن برای نقض قوانین شأن مجازات اعدام تعیین شده بود. آنها همچنین تلفن‌های ماهواره‌ای را برای برقراری ارتباط حتی بدون سرویس تلفن همراه در مجموع به ارزش ۲۰۰۰۰ یورو (۲۱۰۰۰ دلار) خریداری کرده بودند.

توطئه گران از گروه راست افراطی رایشبرگر (شهروندان رایش) و جامعه رادیکال ایالات متحده کیوآنان (QAnon ) الهام گرفته بودند. گروهی که معتقدند ترامپ ظاهراً علیه لابی جهانی پدوفیل می‌جنگید. تاکنون ۲۵ نفر در هفت ایالت آلمان و همچنین یک نفر در اتریش و یک نفر در ایتالیا در ارتباط با این گروه دستگیر شده اند. به گزارش رسانه‌ها، خانه و آپارتمان ۲۷ نفر دیگر توسط پلیس در حال تفتیش است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا