شهرستان ها

فروش آرد یارانه ممنوع است/ ارزان ترین نان در دنیا را داریم

شیراز – مدیر کل غله استان فارس گفت: فروش آرد یارانه ای با هر قیمتی ممنوع است و چنانچه نانوایی ها بخشی از سهمیه آرد یارانه ای خود را به شکل آزاد بفروشند تخلف بوده و با متخلفان برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی شامگاه چهارشنبه در سلسله نشست‌های خبری مدیران پاسخگو با بیان اینکه امروز قیمت هر کیلو گرم نان لواش ۲ هزار و ۹۳۰ تومان است گفت: این بدان معناست که تولید هر کیلو گرم آرد برای دولت ۱۲ هزار تومان هزینه در بر دارد که در مقایسه با قیمت نانی که به دست شهروندان می‌رسد دولت ۹۴ درصد یارانه در این بخش پرداخت می‌کند.

وی افزود: با این اوصاف می‌توان ادعا کرد که شاید نانی که در کشور ما تولید و به دست مصرف کننده می‌رسد ارزان‌ترین نان در دنیا باشد.

مدیر کل غله فارس تاکید کرد: اینکه برخی فروشگاه‌ها اقدام به خرید نان از نانوایی‌ها کرده و سپس به شکل بسته بندی و با قیمتی بالاتر به مردم می‌فروشند تخلف است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

جمالی افزود: نانی که در نانوایی‌ها عرضه می‌شود نان یارانه ای است و باید با همان قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد و بنابراین نه نانوایی‌ها حق دادن نان به فروشگاه‌ها را دارند و نه فروشگاه‌ها حق بسته بندی و عرضه چنین نان‌هایی را دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر نان، فروش آرد یارانه ای نیز با هر قیمتی ممنوع است و چنانچه نانوایی‌ها بخشی از سهمیه آرد یارانه ای خود را به شکل آزاد بفروشند تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیر کل غله استان فارس، کیفیت آرد تولیدی در این استان را مطلوب دانست و گفت: برای نظارت بر تولید آرد مطلوب، اداره کل غله، اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی به شکل هفتگی از کارخانه‌های تولید آرد بازرسی کرده و آرد تولیدی آنها را هم به لحاظ کمی و هم کیفی مورد بررسی قرار می‌دهند.

جمالی افزود: چنانچه نانوایی‌ها نسبت به کیفیت آرد گلایه داشته باشند آن آرد در واحد آزمایشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه حق با نانوایی بوده و آرد فاقد کیفیت باشد به کارخانه تذکر داده می‌شود تا کیفیت آرد خود را به حد مطلوب برساند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از بروز تخلفات در حوزه تولید و عرضه آرد و نان نیازمند اجرای کامل طرح کارت خوان هوشمند هستیم و تا زمانی که این کارت خوان‌ها به شکل کامل به سامانه فروش آرد متصل نشود نمی‌توان تخلفات را نیز کاملاً کنترل کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا