شهرستان ها

اعتبارات سفر رئیس جمهور در حوزه زیربناها چشمگیر بوده است

اردبیل – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در حوزه زیربناها به ویژه راه تحولات چشمگیری را رقم زده است.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سال گذشته از محل سفر رئیس جمهور یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان منابع نقدی به استان اردبیل تزریق شد تا از فصل کاری برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت طرح‌های پیشران استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز در کنار توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در دو ماه اخیر یک هزار و ۴۵ میلیارد تومان منابع نقد از محل سفر رئیس جمهور اختصاص یافته است تا ما بتوانیم به روند اجرای پروژه‌ها نظیر راه آهن و تکمیل چهارخطه‌های استان امیدوار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: بعد از گذشت یک سال از سفر رئیس جمهور به استان اردبیل که با همراهی وزرا و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد بخش عظیمی از تعهدات سفر به انجام رسیده و در این مدت منابع اعتباری به رغم محدودیت‌های مالی در کشور به استان اردبیل سرازیر شده است.

شایقی گفت: قطعاً در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور که به تازگی آغاز شده است، استان اردبیل به عنوان یکی از مقاصد سفر در اوایل دوره دوم مدنظر خواهد بود تا ما از فرصت فصل کاری سال آینده برای جذب اعتبارات و تکمیل طرح‌های بزرگ و تحول آفرین در استان در حوزه راه آهن، بزرگراه‌ها، سدها و پایاب آنها و طرح‌های بیمارستانی و گردشگری استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ویژگی ممتاز سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان‌ها تأمین نقدی منابع است که این امر دست مدیران دستگاه‌های اجرایی را برای پرداخت بدهی پیمانکاران باز گذاشته و از سوی دیگر به سرعت عمل اجرایی پروژه‌ها کمک کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: به هیچ وجه اعتبارات محدود استانی جوابگوی طرح‌های توسعه‌ای استان نیست و ما برای اینکه ۴۷ پروژه ملی استان را در دولت سیزدهم تکمیل کرده و تحویل مردم دهیم راهی جز جذب اعتبارات ملی به ویژه منابع سفر رئیس جمهور نداریم و در این زمینه باید پیگیری‌ها به صورت مستمر و در قالب طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده انجام شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا