ورزش

بی‌تجربه اما خوش‌نام: گزینه هدایت اسپانیا مشخص شد

لوئیز دلا فوئنته، سرمربی تیم ملی زیر 21 ساله‌های اسپانیا، گزینه جدی برای جانشینی لوئیز انریکه است.

به گزارش “ورزش سه”، بسیاری انتظار داشتند که تصمیم‌گیری درباره سرنوشت انریکه روی نیمکت اسپانیا چند روز یا حتی هفته دیگر انجام شود اما حذف این تیم در مرحله یک هشتم جام جهانی 2022 برابر مراکش شرایط را تغییر داده است. 
به نظر می‌رسد که مدیران فوتبال اسپانیا انتظار دارند که این مربی شخصا دیگر حاضر به ادامه همکاری با این تیم نباشد و این احساس وجود دارد که راه آنها به زودی از یکدیگر جدا شود. خصوصا که انریکه پیش از این گفته بود که باید شرایط را به صورت جدی بررسی کند. 
حالا روزنامه مارکا در گزارشی مدعی شده است که فدراسیون فوتبال اسپانیا حتی گزینه جانشینی این مربی را نیز در نظر گرفته است و قصد دارد به صورت جدی با دلا فوئنته وارد مذاکره شود. 
او در حال حاضر هدایت تیم ملی زیر 21 ساله‌های اسپانیا را برعهده دارد و مدال نقره المپیک 2020 توکیو را با این تیم به دست آورده است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این مربی این است که با بیش از 80 درصد از بازیکنان ترکیب فعلی لاروخا نیز کار کرده است. 

مدیران فوتبال اسپانیا از مدت‌ها قبل به دنبال حضور این مربی در راس کادر فنی تیم ملی بزرگسالان بودند و حالا فرصت مناسبی است که از او به عنوان جانشین انریکه رونمایی کنند. روبیالس معتقد است که دلا فوئنته گزینه درستی برای ادامه مسیری است که در طول این مدت از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا شکل گرفته است. 
با این حال نباید فراموش کرد که این مربی 61 ساله اسپانیایی هرگز در سطح اول فوتبال دنیا کار نکرده و این ممکن است به معضلی جدی برای تیم ملی این کشور تبدیل شود. 
رقابت‌های انتخابی یورو 2024 نزدیک است و همین فشار را برای انتخاب گزینه مناسب روی فدراسیون فوتبال اسپانیا بیش از پیش افزایش داده است. در نظر گرفتن گزینه‌ای که فرصت کار و رویارویی با تیم‌های مطرح را نداشته ممکن است شرایط را برای مدیران فوتبال این کشور دشوارتر کند و آنها نیز به خوبی از این موضوع آگاه هستند. 
 

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا