بین الملل

ریابکوف: بازرسان روس باید از تاسیسات اتمی آمریکا بازدید کنند


معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن سیگنال‌هایی درباره موافقت با گشودن آسمانش به روی بازرسان روس برای بازدید از تأسیسات اتمی خود نشان داده، گفت این طرح باید مکتوب شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه شامگاه چهارشنبه (هفتم دسامبر) گفت «مسکو نمی‌خواهد روابط دیپلماتیک خود با واشنگتن را قطع کند، نیازی به آن نیست». 

ریابکوف درباره گفت‌وگوهای آمریکا و روسیه توضیح داد: «هر زمان که واشنگتن آماده باشد، مسکو آماده از سرگیری گفت‌وگو با آن‌ها در مورد ثبات راهبردی خواهد بود».

وی در ادامه اظهار داشت: «وضعیت هیأت‌های دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا دشوار است و واشنگتن هم به دنبال راه حل نیست».

این مقام روس درباره نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب اوکراین نیز افزود: «روسیه پیشنهادهایی را در مورد ایجاد منطقه امنیتی اطراف این نیروگاه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال کرده و آژانس در حال بررسی آن‌ها است».

وی همچنین گفت که مطمئن نیست «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آینده نزدیک از این نیروگاه بازدید کند.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن سیگنال‌هایی درباره موافقت با گشودن آسمان‌هایش به روی بازرسان روس برای بازدید از تأسیسات اتمی خود نشان داده، اما گفت این طرح باید مکتوب شود.

ریابکوف در مصاحبه با روزنامه «ایزوِستیا» توضیح داد: در مورد رژیم‌های سفر بازرسان، سیگنال‌های مختلفی از آمریکا دریافت کردیم. آن‌ها اشاره کردند که با متحدان خود که تمام حریم هوایی از جمله هوانوردی دولتی را برای پروازهای ما بسته‌اند، به توافق خواهند رسید. اما همه این‌ها باید روی کاغذ ثبت شود.

پایان پیام/ 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا