برندسازی صنایع دستی محرک رونق اقتصادی استان است/ ضرورت توسعه پتانسیلهای گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به ضرورت توسعه پتانسیلهای گردشگری گفت :برندسازی تولیدات صنایع دستی استان مجوب توسعه اقتصادی و رونق اشتغال می شود .
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:
به گزارش ایلنا ، عطا حسن پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهم پایین لرستان از گردشگری ملی و بینالمللی در راستای بهرهوری از پتانسیلها و ظرفیتهای گردشگری استان، راهبردها و سیاستهایی به منظور توسعه گردشگری در سه بند، تهیه و تدوین شده است ، اظهار داشت : این راهبردها شامل توسعه محتوای ظرفیتها و پتانسیلهای گردشگری و صنایع دستی و سوغات، شناسایی و تهیه فرصتهای سرمایهگذاری در حوزه گردشگری و برگزاری دورههای آموزشی کسبوکار و سرمایهگذاری در حوزه گردشگری در جوامع بومی، محلی هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، تاکید کرد: در این خصوص اقدامات لازم برای تولید محتوای گردشگری صنایع دستی و سوغات از جمله تهیه اطلاعات اولیه و اخذ قرارداد با شرکتهای مجری به عمل آمده و تا پایان سال ۱۴۰۱ حداقل ۵۰ درصد از این اقدامات عملی خواهد شد.
حسن پور با بیان اینکه لرستان سرشار از ظرفیتهای گردشگری است که در صورت رونق میتواند تأثیر زیادی در رشد اقتصادی و اشتغال داشته باشد، افزود: تلاش میکنیم بر اساس راهبردهای تعریف شده و با برنامهریزی منظم در راستای توسعه صنعت گردشگری گام برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برندسازی تولیدات صنایع دستی استان لرستان خبر داد و گفت: در جلسهای که با حضور مدیران سازمان مدیریت و برنامهریزی استان برگزار شد، موضوع برندسازی صنایع دستی لرستان مصوب و مقرر شد تا پایان امسال وارد فاز اجرایی شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، تاکید کرد: صنایع دستی به طور مستقیم در خودکفایی و افزایش اشتغالزایی مؤثر است لذا برند سازی این تولیدات در رونق کسبوکارها و شاخصه درآمد اقتصادی استان مؤثر خواهد بود.
حسن پور با اشاره به اینکه ۹۰ رشته صنایع دستی در استان وجود دارد، اضافه کرد: تنوع رشتههای صنایع دستی ظرفیت بزرگی برای توسعه کسبوکارهای مختلف در سطح استان محسوب میشود و ضروری است در راستای تحقق اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان، سایر دستگاههای ذیربط نیز پای کار بیایند.
انتهای پیام/