شهرستان ها

افزایش ۵۰ درصدی کشت بی‌خاک ورزی در استان قزوین 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش ۵۰ درصدی کشت بی خاک ورزی (کشت مستقیم) نسبت به مدت مشابه سال قبل در مزارع کشاورزی این استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی راه‌ انجام با اعلام این خبر گفت: سال گذشته میزان کشت بی خاک ورزی در مزارع استان ۷۵۰ هکتار بود که در سال زراعی جاری با به کار بردن این روش در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع با افزایش چشمگیری روبرو هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به روند کشاورزی حفاظتی در استان قزوین پرداخت و گفت: در سال زراعی جاری در بیش از ۸۰ هزار هکتار از مزارع گندم، ۱۰ هزار هکتار از مزارع جو و ۳۰۰ هکتار از مزارع کلزا با روش حفاظتی کشت صورت گرفته است.

راه‌انجام در خصوص مزایای روش کشاورزی حفاظتی و بی خاک ورزی بیان داشت: در روش کشاورزی حفاظتی با حفظ رطوبت خاک و حفاظت از منابع آبی و خاکی باعث کاهش هزینه تولید، کاهش میزان مصرف سوخت و افزایش بهره وری تولید خواهد شد.

این مسئول همچنین تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در افزایش کارایی مصرف آب موجود در فرآیند آبرسانی به مزارع با استفاده از روش کشاورزی حفاظتی و بی خاک ورزی جز استان‌های پیشرو کشور بوده و تصمیم داریم این موضوع به صورت ویژه در سال‌های آینده توسعه یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: ترویج خاک ورزی حفاظتی سبب تقویت خاک و کاهش فرسایش خاک در اراضی زراعی شده و به عنوان راهی برای گذر از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی محسوب می‌شود.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا