شهرستان ها

جشنواره تئاتر معلولان به کانون استعدادیابی هنرمندان تبدیل می شود

یزد- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: جشنواره تئاتر معلولان امروز توانسته به کانون استعدادیابی هنرمندان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیمحمد قادری صبح پنجشنبه در پنجمین جشنواره تئاتر معلولان کویر در یزد با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها دشواری‌های خاص خود را دارد به ویژه پس از دوران رکود کرونا، کار دشوارتر خواهد بود اما این جشنواره یکبار دیگر یادآوری می‌کند که اگر به معلولان توجه شود و همکاری استراتژیک میان دستگاه‌های مختلف که هر کدام در برابر معلولان وظیفه‌ای دارند، خلق آثار جدی تری به دنبال خواهد داشت.

قادری ادامه داد: این جشنواره قرار است هم افزایی میان افراد دارای معلولیت با جامعه برقرار کند و توانمندی‌های آنها را به منصه ظهور برساند.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: برای ما ایرانیان مایه افتخار است که در سرزمین ایران افراد دارای معلولیت، محدود نیستند بلکه دارای توانمندی‌هایی هستند که اگر به این توانمندی‌ها توجه شود، می‌توانند آثار خوبی از خود خلق کنند.

قادری تاکید کرد: تربیت این هنرمندان معلول حاصل ایثار و پیگیری پدران و مادرانی است که تلاش کردند استعداد فرزندان خود را به رغم وجود برخی محدودیت‌ها، در جامعه بروز و ظهور دهند.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در جشنواره تئاتر معلولان یک کانون ملی استعدادیابی داشته باشیم و هنرمندان معلول بتوانند با هنرنمایی خود، نقشی اثرگذار در جامعه هدف خود ایفا کنند.

در این مراسم از برگزیدگان پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان کویر تجلیل شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا