بین الملل

کرملین: روسیه تحت شروط سیاسی تن به مبادلات گازی نمی دهد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بر حفظ منافع ملی این کشور در تبادلات گازی با دیگر کشورها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور تحت شروط سیاسی اقدام به تامین گاز برای دیگر کشورها نمی کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که اتحادیه سه گانه گازی میان روسیه، قزاقستان و ازبکستان گاز در ازای شرایط سیاسی تامین نمی کند، بلکه هدف آن به به هماهنگی اقدامات در بخش انرژی مربوط می شود.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه افزود که هیچکس تحت شرایط سیاسی از گاز صحبت نمی کند و این موضوع حتی در چارچوب ایده ایجاد این اتحادیه سه گانه نیز مطرح نمی شود.

پسکوف در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تاشکند ابتکار عمل اتحادیه سه گانه گاز را کنار گذاشته است، به خبرنگاران اعلام کرد: البته ما در مورد جنبه تجاری سخن می گوییم، ما در مورد هماهنگی اقدامات در راستای منافع دولت ها صحبت می کنیم. این مقام روس تاکید کرد که مسکو با شرایط سیاسی که منافع ملی خود را به خطر می اندازد، موافقت نخواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، با یادآوری اینکه کار برای ایجاد اتحادیه گازی میان سه کشور کماکان ادامه دارد، تاکید کرد: شکل گیری این اتحادیه به معنای هماهنگی اقدامات دربخش لجستیک حمل و نقل و تامین نیازهای داخلی کشورها است.

پسکوف یادآور شد در چارچوب این اتحادیه هر کشور به فروش منابع خود با تمرکز بر مزایای تجاری ادامه خواهد داد.

گفتنی است «اورزلا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد برغم اختلاف نظرهای موجود، اتحادیه اروپا احتمالاً تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ سقف قیمتی را برای قراردادهای آتی گاز تعیین خواهد کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا