شهرستان ها

بهره‌برداری از ۴۷۰ هکتار گلخانه در استان اردبیل

اردبیل_معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۴۷۰ هکتار گلخانه با برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام شده در طول ۲ سال آینده در استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی عابد ظهر پنجشنبه در بازدید از گلخانه‌های استان با اشاره به طرح‌های توسعه گلخانه‌ای دولت سیزدهم اظهار کرد: ۴۷۰ هکتار گلخانه با برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام شده در طول دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ هکتار گلخانه در اردبیل مورد بهره برداری قرار گرفته، خاطر نشان کرد: از مجموع یک هزار و ۷۰۴ هکتار اراضی اختصاص یافته برای احداث گلخانه، تاکنون ۶۰۰ هکتار به تولیدکنندگان بخش کشاورزی واگذار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای باید برنامه منظم برای واگذاری در سال‌های آینده داشته باشند تا بتواند در بازه زمانی تعیین شده به اهداف از پیش تعیین شده تولید گلخانه‌ای برسند.

عبداللهی عابد ادامه داد: اردبیل در اجرای طرح توسعه واحدهای گلخانه‌ای در کشور بسیار موفق عمل کرده و از استان‌های برتر در این زمینه است.

وی افزود: در کنار شهرک‌های گلخانه‌ای، گلخانه‌های کوچک مقیاس نیز باید مورد حمایت و توجه جدی قرار گیرد چرا که با سرمایه اندک، باعث افزایش میزان اشتغال و تولید می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا