بین الملل

بلینکن: بریتنی گرینر به طور غیر قانونی در بازداشت روسیه بود

وزیر خارجه آمریکا می گوید این کشور به تلاش هایش برای بازگرداندن دیگر اتباع زندانی خود در سایر کشورها ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه آمریکا معتقد است که تبعه این کشور که به تازگی در جریان مبادله زندانی با روسیه، آزاد شد، به صورت غیر قانونی در بازداشت روس ها بوده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه و ساعاتی پس از آزادی بریتنی گرینر اعلام کرد که گرینر، بسکتبالیست آمریکایی که در روسیه در بازداشت به سر می برد، در ازای آزادی «»ویکتور بوت تاجر روسی آزاد شد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه زندانی شدن این تبعه آمریکا را غیر قانونی دانست و افزود گرینر پس از ماه ها بازداشت غیرقانونی در روسیه در راه بازگشت به خانه است.

بلینکن همچنین تاکید کرد که آمریکا از تلاش‌های خود برای بازگرداندن پل ویلان و همه آمریکایی‌هایی که به ناحق در خارج از کشور گروگان گرفته شده‌اند یا به ناعادلانه در خارج از کشور به دست عزیزانشان بازگردانده شده‌اند، تسلیم نخواهیم شد.

وزیر خارجه آمریکا در پایان از تیم وزارت خارجه این کشور و دیگر کسانی که در سراسر دولت به شکلی خستگی ناپذیر برای آزادی بریتنی تلاش کرده اند، قدردانی کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روند مبادله و استرداد «ویکتور بوت» روس با «بریتنی گرینر» بسکتبالیست آمریکایی در راستای توافق تبادل زندانیان میان روسیه و آمریکا انجام شد. بریتنی گرینر، بسکتبالسیت لیگ حرفه‌ای زنان این کشور به جرم قاچاق مواد مخدر در زندان روسیه به سر می برد که امروز در راستای توافق صورت گرفته میان دو کشور با یک شهروند روس زندانی در آمریکا مبادله شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا