دانش و فناوری

واتس‌اپ امکان ساخت آواتار را برای تمام کاربران فراهم کرد

متا آواتارهای قابل شخصی‌سازی را به واتس‌اپ اضافه کرد و کاربران می‌توانند از آنها به عنوان عکس پروفایل خود استفاده کنند. غول فناوری با اضافه کردن این ویژگی، سرویس پیام‌رسان خود را با شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک بیشتر هماهنگ کرده است.

آواتارها در واتس‌اپ نگاره‌های دیجیتالی از خود کاربران هستند که می‌توان از آنها به جای عکس واقعی و پروفایل استفاده کرد. پس از ایجاد آواتار، واتس‌اپ مجموعه‌ای از 36 استیکر سفارشی را براساس آنها تولید می‌کند که می‌توان استیکرها را در چت‌ها برای دوستان خود ارسال کرد. این استیکرها نشان‌دهنده احساسات و کارهای متفاوت هستند و بسته به روحیه‌تان، انتخاب‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

واتس‌اپ در وبلاگ خود نوشته:

«آواتار شما نسخه دیجیتالی از خود شماست که می‌تواند از ترکیب میلیاردها مدل مو مختلف، ویژگی‌های صورت و لباس‌ها ایجاد شود.»

آواتار واتس‌اپ

این قابلیت در حالی اکنون در دسترس تمام کاربران قرار گرفته که از ماه‌ها قبل به صورت بتا در حال آزمایش بود و در ماه اکتبر برای برخی از آزمایش‌کنندگان نسخه بتا فعال شده بود.

متا از آواتارهای واتس‌اپ به عنوان یک جایگزین عالی برای عکس کاربران یاد کرده است، بنابراین وجود آن‌ها «احساس خصوصی بودن بیشتری» به کاربر ارائه می‌کند. غول شبکه‌های اجتماعی قصد دارد در آینده آواتارهای واتس‌اپ را با اضافه کردن گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری برای نورپردازی، سایه‌زنی و بافت‌ها مو توسعه دهد.

نحوه تنظیم آواتار واتس‌اپ

اگر می‌خواهید آواتار خود را تنظیم کنید، ابتدا باید به منوی تنظیمات بروید و سپس گزینه «Avatar» را انتخاب کنید. در این بخش گزینه‌ ایجاد نسخه دیجیتال خود را پیدا خواهید کرد. برای تنظیم آن به عنوان عکس پروفایل خود، کافیست دوباره به تنظیمات بروید و روی عکس پروفایل‌تان ضربه بزنید. پس از انتخاب گزینه ویرایش، باید روی «استفاده از آواتار» ضربه بزنید.

در همین حال، واتس‌اپ روی ویژگی‌های جدیدی برای آواتار کار می‌کند. از جمله آنها می‌توان به توانایی ایجاد استیکرهای آواتار مشترک با دوستان خود اشاره کرد. با این حال، طبق گزارش TechCrunch، هنوز نمی‌توان از آواتارهای واتس‌اپ در فیسبوک یا اینستاگرام استفاده کرد.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا