ورزش

دی‌سا: از ادامه کار با ایران مطمئن نیستیم

در ژانویه مذاکره می‌کنیم

دستیار کارلوس کی‌روش از احتمال مذاکره با فدراسیون ایران برای ادامه همکاری خبر داد.

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی ایران با دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا و پیروزی برابر ولز به کار خود در جام جهانی قطر زودتر از آنچه که تصور می‌شد پایان داد. با این حال اکنون بحث زیادی درباره آینده نیمکت تیم ملی ایران شکل گرفته و صحبت از ادامه همکاری با کارلوس کی روش برای جام ملت‌هاست. سرمربی پرتغالی که تجربه دو حضور با تیم ملی در جام ملت‌ها را در کارنامه دارد و سه بار نیز روی نیمکت ایران در جام جهانی حاضر شده، با ادعای دستیار خود اکنون بار دیگر به عقد قرارداد با فدراسیون نزدیک شده است.

کی‌روش برای جام جهانی دستیاران فراوانی را در کنار خود داشت که یکی از آنها راجر دسا بود. این مربی اکنون در بازگشت به کشورش در گفتگویی که داشته به وضعیت ایران در جام جهانی پرداخته است. دسا پس از بازگشت به کیپ تاون طی مصاحبه‌ای گفت: جام جهانی همیشه یک تورنمنت ویژه است که باید بخشی از آن بود. فقط آرزو دارم که بتوانم در هر جام جهانی مربیگری کنم.  سه روز به ایران برگشتیم و بعد به خانه برگشتم. از آینده خود با تیم ملی مطمئن نیستیم اما از ژانویه مذاکرات خود را با فدراسیون از سر خواهیم گرفت. امیدواریم سال آینده هم با تیم ادامه دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های خود بعد از پایان کار در جام جهانی با ایران گفت: در حال حاضر، من اینجا در خانه در کیپ تاون هستم تا کمی استراحت کنم و سپس به ژوهانسبورگ خواهم رفت و از روز جمعه با سوپراسپورت برنامه‌های تلویزیونی را دنبال خواهیم کرد. بعد از جام جهانی، تا پایان دسامبر به تعطیلات خواهم رفت.

دسا یکی از دلایل حذف ایران از جام جهانی را فرصت کوتاه کادرفنی برای آماده سازی بازیکنان و برای این رقابت‌ها عنوان کرده و در این خصوص گفت: ما [ایران] در گروه بسیار سختی قرار گرفتیم و بازیکنان ما همیشه آن را بسیار سخت می‌دیدند. ما هم وقت کافی نداشتیم، چون چند بازیکن ما چند روز مانده به شروع بازی‌ها به ما ملحق شده بودند. این یک جام جهانی متفاوت با پویایی‌های بسیار متفاوت در مقایسه با سایر مسابقات بود.

دستیار کارلوس کی‌روش با اشاره به اینکه نفرات تیمش را بیشتر بازیکنان شاغل در لیگ تشکیل می‌دادند از آن به عنوان دیگر ضعف تیم ملی در این مسابقات یاد کرده است. این در حالیست که در فهرست 25 نفره تیم ملی تنها 9 بازیکن شاغل در لیگ ایران حضور داشتند که از این جمع نیز می‌توان گفت سه نفر به صورت فیکس فرصت بازی یافته‌بودند. با این حال دسا در این خصوص گفت: تیم ما عمدتاً از بازیکنان بومی (داخل لیگ ایران) تشکیل شده بود، اما این یک تجربه یادگیری مهم برای پسرانی بود که خود را مقابل فوق ستاره‌های انگلیس در لیگ برتر، ستارگان آمریکا و در برابر بازیکنانی مانند گرت بیل می‌دیدند. ما می‌خواستیم با راهیابی به مرحله حذفی تاریخ سازی کنیم، اما نتوانستیم از دور گروهی صعود کنیم.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا