شهرستان ها

اختصاص 5000 میلیارد تومان به تعرفه پرستاری /در حوادث اخیر کشور 120 دستگاه آمبولانس دچار آتش سوزی شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با بیان اینکه تعرفه پرستاری در سال 1386 تصویب شده اما تا سال جاری اجرایی نشده بود، گفت: با اقدامات انجام شده در مجلس و تلاش‌های صورت گرفته، 5000 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت و تعرفه پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت و هیأت دولت به تصویب رسید و ماه گذشته اجرایی و پرداخت شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد؛


به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین‌اللهی در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، افزود: همچنین با تلاش مجلس ، در سال جاری 6000 میلیارد تومان به حوزه بیمه سلامت اختصاص یافت که در این راستا 6 میلیون نفر از 3 دهک پایین جامعه بیمه رایگان شدند. در حال حاضر تنها حدود یک تا یک و نیم میلیون نفر دیگر در کشور بدون بیمه هستند که تحت پوشش قرار دادن آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه هر هفته آمادگی افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی متعدد در سطح کشور وجود دارد، ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون 10 هزار و 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی کشور اضافه شد و ایجاد 7700 تخت بیمارستانی دیگر نیز تا پایان سال جاری هدفگذاری شده است. همچنین 850 مرکز بهداشتی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده و تا پایان سال جاری نیز بهره برداری از 2000 مرکز دیگر هدفگذاری شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در سال جاری، اظهار داشت: در کنکور سال جاری 10 هزار و 600 دانشجوی پزشکی پذیرش شده است، در حالی است که این رقم در سال گذشته، 7000 نفر بود. در سال جاری برای نخستین بار در طول تاریخ انقلاب، 4000 دانشجوی تخصصی در تمامی رشته‌ها جذب شده که آینده کشور را تضمین می‌کند.

عین‌اللهی در خصوص ارتقای جایگاه علمی کشور و توسعه شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: رتبه علمی کشور در سال‌های گذشته 16 بوده که این شاخص در سال جاری به رتبه 15 ارتقا یافته است. همچنین در راستای فعالیت های حوزه سلامت دانش بنیان نیز با افزایش 43 درصدی همراه بوده و حدود 12 پارک علم و فناوری و شهرک‌های دانش بنیان ایجاد شده است.

وی بیان داشت: تا سال گذشته برای تهیه داروی کشور ارز ترجیحی اختصاص داده می شد و این موضوع زمینه قاچاق دارو را هم به داخل کشور و هم خارج کشور فراهم کرده بود. بر این اساس و به دلیل اختصاص ارز ترجیحی به افراد، فاکتورها و پیش فاکتورها واقعی نبود. برای رفع این مشکل و با اقدامات انجام شده، مجلس شورای اسلامی در سال جاری اجازه داد تا وزارت بهداشت و درمان بتواند در بحث دارو ارز ترجیحی را به ارز نیمایی تغییر دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر و خسارات وارده به مجموعه های بهداشتی و درمانی کشور، تأکید کرد: در جریان حوادث اخیر در کشور 120 دستگاه آمبولانس دچار آتش سوزی شد که برخی از آنها قابل استفاده نیستند. در این راستا از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود نسبت به اختصاص اعتبارات لازم برای تامین چند دستگاه آمبولانس اقدام کند. 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا