شهرستان ها

ذخیره سه میلیون تن محلول برای زمستان امسال/کاهش ۶۰ درصدی هزینه‌ها با حذف نمک‌پاشی

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز از تولید و ذخیره سه میلیون تن محلول برای استفاده در معابر شهری در فصل زمستان خبر داد.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز خبر داد؛


به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، جواد صدیقی در جریان تور رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه استان از واحد محلول‌سازی معاونت خدمات شهرداری تبریز اظهار کرد: شهردار تبریز از ابتدای حضور خود در رأس مدیریت شهری بر عدم استفاده از جامدپاشی نمک به هنگام بارش برف تأکید کرده و محلول‌پاشی را جایگزین مناسبی برای این کار معرفی کردند.

وی افزود: مطابق آمار در سال‌های گذشته ۵۰ هزارتن نمک جامد خریداری و در سطح شهر توزیع می‌شد که به ازای هر شهروند تبریزی ۲۵ کیلوگرم نمک‌پاشی انجام می‌گرفت.

صدیقی با اشاره به آثار مخرب جامدپاشی نمک در سطح معابر اظهار کرد: نمک جامد موجب تخریب آسفالت، پوشیدگی بتن‌ها، نرده‌ها و میلگردها شده و با نفوذ در آب‌های زیرزمینی فضای سبز و منابع آبی شهر را نیز آلوده و غیرقابل استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: با حذف جامدپاشی نمک در سطح شهر و پیشگیری از آسیب به فضای سبز شهری، ۶۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و در بخش‌های دیگر خدماتی و عمرانی به کار خواهیم گرفت.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز با تأکید بر نقش اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی شهرداری خاطرنشان کرد: شهروندان به هنگام بارش برف از تردد در مسیرهای اصلی خودداری کرده و راه را برای ارائه خدمات نیروهای خدوم شهرداری باز گذاشته و در کنار آن به جای استفاده از خودروهای تک‌سرنشین از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

کاهش هزینه جامدپاشی نمک، مزیت محلول‌پاشی است

احد صادقی، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: نمک‌پاشی یکی از موضوعاتی است که کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با آن درگیر بوده و موجب تخریب فضای سبز و زیرساخت‌های شهری می‌شود.

وی با اشاره به هزینه کلان بازسازی محیط زیست افزود: تلاش داریم در تمام حوزه‌های محیط زیستی دانش خود را بالا برده و از روش‌های سنتی پرهزینه به سمت راهکارهای پیشرفته و به‌روز برویم.

صادقی با اشاره به محلول‌پاشی در زمستان امسال نیز گفت: ترکیب فعلی محلول نمک و آهک است که موجب کاهش آسیب به محیط زیست و منابع زیرزمینی شهر می‌شود.

وی کاهش هزینه را مزیت استفاده از محلول بیان‌ کرده و افزود: هزینه‌ای که سالیانه برای بهبود وضعیت فضای سبز به کار می‌رود، امسال صرفه‌جویی شده و در دیگر بخش‌ها به کار گرفته خواهد شد.

زمستان امسال جامدپاشی نمک انجام نمی‌گیرد

اکبر پورخردمند، شهردار منطقه ۳ تبریز نیز در این بازدید گفت: شهردار تبریز بر عبور از روش سنتی و کاهش استفاده از نمک در فصل زمستان و استفاده از تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان در مدیریت شهری تأکید دارد.

پورخردمند اظهار کرد: استفاده از نمک مضرات زیادی برای محیط زیست و تأسیسات شهری دارد و باید به سمت روش‌های نوین در این حوزه حرکت کنیم.

وی با اشاره به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات منطقه ۳ خاطرنشان کرد: ۲۰ دستگاه تانکر، ۶ دستگاه برف‌روب، ۳ دستگاه گریدر در حوزه این منطقه در آمادگی کامل برای فصل زمستان قرار دارند.

شهردار منطقه ۳ تبریز خاطرنشان کرد: زمستان امسال به هیچ عنوان جامدپاشی نمک نخواهیم داشت و در حال ذخیره محلول برای فصل بارش هستیم.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا