ورزش

تقی پور: بازگشت کی روش به تیم ملی اشتباه بود

پیشکسوت فوتبال می‌گوید با حضور مربیان باتجربه ایرانی، بازگشت کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی اشتباه بود.


به گزارش ایلنا، ابراهیم تقی پور، مدافع اسبق پرسپولیس تهران سرخپوشان را بهترین تیم لیگ برتر می‌داند و ضمن اینکه با بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران مخالف بوده می‌گوید تیم‌های آرژانتین و برزیل شانس‌های قهرمانی در جام جهانی قطر هستند.

مشروح گفتگوی تقی پور که در زمان خودش به یاپ استام، مدافع مشهور هلند، شهرت داشت را می‌خوانید:

هنوز هم لقب جالب‌تان در یاد هواداران فوتبال خصوصاً پرسپولیس باقی مانده است؟

بله هواداران فوتبال دلخوشی بزرگ فوتبالیست‌ها هستند و آنها هیچ وقت من و امثال من را فراموش نمی‌کنند و هر جا که مرا می‌بینند لقب یاپ استام مدافع هلند را به من یاد‌آوری می‌کنند و روزهای خوب مرا به یادم می‌اورند که واقعاً مایه خوشحالی من می‌شود.

بازی‌های لیگ را دنبال می‌کنید؟

بله بازی‌های لیگ را دیدم و دنبال کردم لیگی که فکر می‌کنم پرسپولیس در یازده هفته‌ای که گذشت بهترین نمایش‌ها را داشت به همین دلیل وقفه طولانی شاید از این جهت به ضرر پرسپولیس شد از این رو با توجه به بازیکنان با کیفیت‌تر و مهاجمان خارجی بسیار خوبی که در پرسپولیس حضور دارند با هدایت یحیی که یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران محسوب می‌شوند من فکر می‌کنم پرسپولیس بهترین تیم لیگ است و شانس اول قهرمانی لیگ برتر محسوب می‌شود البته چند تیم مدعی دیگر هم در لیگ حضور دارند اما با وجود این هم من شانس قهرمانی سرخ‌ها را با وجود بازیکنان اصلی داخل زمین و نیمکت قوی برای پرسپولیس قائل هستم.

در رابطه با دربی، شانس برد را برای کدام تیم قائل هستید؟

دربی یک بازی خاص است که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد اما به دلایلی فکر می‌کنم احتمالاً مساوی خواهد شد اما اگر پرسپولیس پیروز دربی شود راه خودش را برای ادامه صدرنشینی و برقرار ساختن حاشیه امنیت امتیازی با تیم دوم و سایر تیم‌های مدعی بیشتر خواهد ساخت.

در رابطه با سیدجلال که کمی قبل‌تر از دنیای بازیگری خداحافظی کرد چه صحبتی دارید؟

سیدجلال یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ما بود که سال‌ها درخشید و یکی از عوامل اصلی قهرمانی‌های متوالی سرخپوشان بود چون قدرت رهبری بالایی داشت و لیدری قدرتمند بود که می‌توانست تیم داخل زمین را بخوبی فرماندهی کرده و حتی به مربیان در جمع کردن حاشیه‌ها کمک کند. سیدجلال بدون شک جزو بهترین مدافعان تاریخ ایران است که امیدوارم در مربیگری هم موفق شود و بتواند روی نیمکت هم بخوبی مسیر رشد و ترقی را سپری کند.

بازی‌های پرسپولیس تا پایان نیم‌فصل که مقابل دو تیم از تیم‌های مدعی این فصل خواهد بود را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

بازی با استقلال و گل‌گهر برای پرسپولیس شش امتیازی هستند از این‌رو من فکر می‌کنم برد در این بازی‌ها خیلی به پرسپولیس برای گام برداشتن در مسیر قهرمانی و ادامه صدرنشینی کمک خواهد کرد.

به‌عنوان مدافع سابق اوضاع خط دفاعی پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس بهترین مدافعان را در اختیار دارد؛ دانیال و گولسیانی به همراه ‌پورعلی‌گنجی که البته یک بیرانوند که بهترین گلر ایران هم هست بهترین خط دفاعی لیگ را ساخته‌اند. از این‌رو جدا از بهترین خط حمله من فکر می‌کنم پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را به‌دلیل کمترین گل خورده به همراه بهترین دروازه‌بان در لیگ برتر با خود یدک می‌کشد.

در رابطه با عملکرد کی‌روش در جام جهانی چه نظری دارید؟

بازگشت کی‌روش به فوتبال ما اشتباه بود و حتماً مربیان داخلی نظیر قلعه‌نویی و یحیی می‌توانستند بهتر تیم ملی را هدایت کنند. اگر ما می‌خواستیم حذف شویم بهتر بود به یک مربی وطنی این شانس را می‌دادیم تا با کسب تجربه بزرگ جام جهانی و دادن این شانس در جام ملت‌ها روی نیمکت تیم ملی، مربی داخلی بتواند روی نیمکت بنشیند. اصلاً مگر ما با مربی ایرانی تیم ملی امریکا را شکست ندادیم پس چرا از حضور مربی ایرانی در تیم ملی هراس داریم. در حال حاضر هم با وجود نتایج و نحوه بازی تیم ملی‌ در قطر واقعاً نمی‌دانم بحث ماندن کی‌روش برای جام ملت‌ها چگونه و بر اساس چه معیاری پس از کسب نتایج ضعیف در بعضی از محافل شنیده و مطرح می‌شود.

از آنجا که سال‌ها در پست دفاع میانی بازی کردید بهترین مدافعان میانی جام جهانی را چه کسانی معرفی می‌کنید؟

دفاع بیست ساله تیم ملی کرواسی به‌نام گواردیول و واران به نظرم جزو بهترین مدافعان میانی جام جهانی بوده‌اند.

در جام جهانی شانس چه تیمی را برای قهرمانی بیشتر می‌دانید؟

من طرفدار دو تیم برزیل و آرژانتین هستم و میل قبلی‌ام حضور این دو تیم در فینال بود اما متاسفانه یکی از این دو تیم در رویارویی با یکدیگر حذف خواهد شد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا