ورزش

برزیل جام جهانی 2022؛ از رقص سامبا سلسائو تا ناراحتی برای پله

فوتبال ناب خیابانی از ریودوژانیرو که مستقیماً به خاورمیانه آورده شد تا از یک طرف شاهد رقص سامبا آنها مقابل کره باشیم و از سوی دیگر ناراحت اوضاع پله هستند.


به گزارش ایلنا، رقص کارناوال، گل‌های کلاس جهانی، نمایش حیرت‌انگیز انفرادی بازیکنان همه را غرق تماشای این بازی کرده بود. این برزیل در جادویی‌ترین حالت خود به سر می‌برد. همه ما به دیدن برزیل در مراحل حذفی جام جهانی عادت داریم اما این یک لذت تمام عیار بود، یکی از تأثیرگذارترین نمایش‌های این تورنمنت که تماشاگران ورزشگاه 974 قطر را در حال رقصیدن از زمین خارج کرد. بازیکن افسانه‌ای شماره 10، ریچارلیسون شعبده‌باز و وینیسیوس مهار نشدنی، یک فوتبال ناب خیابانی از ریودوژانیرو که مستقیماً به خاورمیانه آورده شد، همه و همه کارناوال زردپوشان را کامل کردند.

کریس ساتون، مهاجم سابق چلسی به رادیو 5 لایو بی‌بی‌سی گفت: «ویرانگر. برزیل به بقیه تیم‌های مسابقات گفت ما اینجا هستیم.»

روح ویرانگر

سلسائو اینجاست. قبل از شروع بازی، نام اسطوره‌ها در همه جا دیده می‌شد از رونالدینیو تا قرار دادن بنری روی سکوها برای پله که روی تخت بیمارستان بستری بود. بازگشت نیمار ستاره فعلی برزیل شور و شوق هواداران را دو برابر کرده بود و با هر توپی که به محوطه جریمه کره می‌رسید تمام هواداران یکصدا نام او را فریاد می‌زدند. تنها افرادی که ظاهراً از آن لذت نمی‌بردند، کره‌ای‌ها بودند. بیایید صادق باشیم، این بازی کاملاً سئول را ویران کرد!

سامباااا

مگر مسابقه رقص است؟

برونو گیمارش، هافبک نیوکاسل، پس از پایان بازی، از شانه‌های هم‌تیمی‌اش بالا رفت و این برد را جشن گرفت. بازیکنان برزیل مستقیماً به سمت هواداران خود در پشت دروازه رفتند و شادی خود را با آنها تقسیم کردند.

اما عملکرد برزیل نتوانست همه را راضی کند. روی کین، هافبک سابق جمهوری ایرلند و منچستریونایتد در شبکه ITV گفت: «تا به حال اینقدر رقص ندیده بودم. نمی‌توانم آنچه را که دیدم باور کنم. مثل تماشای مسابقات رقص بود. این را دوست ندارم. مردم می‌گویند که این فرهنگ آنهاست، اما من فکر می‌کنم که این واقعاً بی‌احترامی به حریفان است. اول فقط بازیکنان بودند اما حالا مربی هم اضافه شده. من از این حرکات راضی نیستم.»

تیته گفت: «این رقص هیچ تعبیری جز خوشحالی برای گلی که زدیم ندارد، من احترام بسیار زیادی برای بازیکنان و سرمربی کره جنوبی قائل هستم و هیچ بی‌احترامی به حریفان نمی‌کنیم.»

تیته در ادامه گفت که رقصیدن راهی برای برقراری ارتباط با بازیکنانش بود. او اضافه کرد: «آنها خیلی جوان هستند و من سعی می‌کنم کمی با زبان آنها سازگار شوم و بخشی از زبان آنها رقصیدن است.»

Bme2NdDo3hIH

برای پله بازی کنید!

نیمار با گلزنی از روی نقطه پنالتی، به سومین بازیکن برزیلی تبدیل شد که در حداقل سه جام جهانی 2014، 2018 و 2022 گلزنی کرده است. پله 4 گل در سال‌های 1958، 1962، 1966 و 1970 و رونالدو 3 گل در سال‌های 1998، 2002 و 2006 به ثمر رسانده است. از طرف دیگر نمایش خیره کننده آلیسون به خوبی نشان داد که چرا برزیل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این جام جهانی به حساب می‌آید و این یک چشم‌انداز دلهره‌آور برای کرواسی و هر تیم دیگری که ممکن است با آنها در قطر روبه‌رو شوند خواهد بود. برزیل قدرت هجومی برای شکست دادن هر تیمی دارد و اگر تیمی بتواند از دفاع آنها عبور کند، دروازه‌بان برجسته لیورپول یک سد بزرگ ایجاد می‌کند.

DNRZ59pQTp6F

سلسائو به هشتمین مرحله یک چهارم نهایی متوالی خود در جام جهانی رسیده است و این صعود را با بنر بزرگی که در پایان بازی به نام پله 82 ساله در دست داشتند به اسطوره فوتبال کشور خود تقدیم کردند. پله از این حرکت بازیکنان تقدیر کرد و گفت: «‌می‌دانم چه آرزویی در سر دارید، بدون ترس تا آخر پیش بروید.»

کمتر از نیم‌ساعت زمان لازم بود تا حتی مربی برزیل، تیته هم به رقص آید. او و بازیکنانش از نمایش مقابل کره جنوبی در یک‌هشتم ‌نهایی جام جهانی 2022 به وجد آمده بودند. کره جنوبی البته قابل تحسین است به خاطر شجاعتش و اینکه با یک گل سنگینی شکست را کم کرد اما این بازی برای برزیل بود.

YT4h6eKYaSAV

به دنبال رکورد پله

نیمار نمی‌توانست آرزوی بازگشت آسان‌تری به ترکیب برزیل داشته باشد بعد از آنکه در اولین بازی تیم مقابل صربستان آسیب دید و دو دیدار دیگر مرحله گروهی مقابل سوییس و کامرون را از دست داد. نیمار گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی زد و تعداد گل‌های ملی خود را به 76 رساند. او حالا بعد از پله و رونالدو سومین بازیکن برزیل است که در سه جام جهانی گل زده ضمن اینکه تنها یک گل با رکورد پله به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ کشورش فاصله دارد. با توجه به اینکه بازگشت نیمار به خط حمله تیم تیته جان بخشیده، بعید نیست مقابل کرواسی به رکورد پله برسد.

LZegy1kEBQhL

بهترین گل جام

ریچارلیسون مأموریت خاصی دارد. هنوز یک‌چهارم نهایی جام جهانی شروع نشده و مهاجم تاتنهام دو گل نامزد برای دریافت جایزه بهترین گل جام دارد. گل دوم او به صربستان عالی بود اما گل سوم برزیل در این بازی زیبایی خاصی داشت، با سه ضربه سر پیاپی و رد و بدل شدن چند پاس و در نهایت ضربه آخر بیستمین گل ملی این بازیکن رقم خورد. رقابت با کیلیان امباپه در مبارزه کسب کفش طلا آسان نیست اما ریچارلیسون می‌تواند برنده جایزه بهترین گل جام شود.

vBOPTwQvOJL7

زنده باد سلطان

پله اسطوره است نه تنها در برزیل بلکه در سراسر دنیا. همه هواداران فوتبال در حال حاضر به او و خانواده‌اش فکر می‌کنند، حالا ببینید چه اهمیتی برای تیم ملی برزیل دارد. ثانیه‌هایی بعد از سوت پایان بازی، تمام تیم بنر پله را به نمایش گذاشتند. وینیسیوس زننده گل اول برزیل گفت: «این پیروزی برای او است، می‌خواهم او را بغل کنم. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و از این موقعیت سخت خارج شود.» زنده باد سلطان.

سامبا به قطر رسید

کنفرانس خبری بعد از بازی در طبقه چهارم استادیوم 974 برگزار شد. آسانسور در حال حرکت به سمت محل کنفرانس بود که صدای آهنگ بلند و بلندتر می‌شد. یک هوادار انگلیسی مبهوت پرسید: «بالا جشن است؟» همکار برزیلی‌اش پاسخ داد: «همه برزیل جشن است.» هواداران قبل از شروع بازی می‌خواندند و می‌رقصیدند. هفت دقیقه بعد از شروع مسابقه، بازیکنان هم ملحق شدند. بعد نوبت تیته و کادر فنی‌اش رسید. کارناوال فوتبال راه افتاد.

OArI7OtdyiiR

گام‌های خسته

پائولو بنتو قبل از بازی گله کرده بود از اینکه زمان‌بندی بازی برای تیمش ناعادلانه بوده و فیفا همیشه طرفدار امثال برزیل است. درست است هر دو تیم بازی آخر مرحله گروهی خود را سه روز قبل انجام داده بودند اما برزیل برای بازی با کامرون به 10 بازیکن خود استراحت داد چون صعودش قطعی شده بود اما کره جنوبی تاوان مبارزه تا آخرین ثانیه پیروزی 2 بر یک مقابل پرتغال را پرداخت که برای صعودش لازم بود.

ScnslUhwbfev

بیچاره کرواسی

برزیل دیر به قطر رسید. مدعی قهرمانی تا این بازی راضی کننده نبود و شاید گل برگردان ریچارلیسون به صربستان تنها نقطه درخشان تیم تا اینجا بود. تمرکز رسانه‌ها بیشتر روی مصدومیت‌ها و بیماری‌ها بود اما این برزیل ارزش انتظار را داشت. 45 دقیقه اول بخوبی تمام برزیل‌های گذشته بود. تا به حال اینقدر زود 3 بر صفر جلو نیفتاده بودند و برای دومین بار در تاریخ با چهار گل برتری به رختکن رفتند. این واقعاً برای رقبا و اول از همه کرواسی نگران‌کننده است. نایب قهرمان جهان در ضربات پنالتی کرواسی را شکست داد و قطعاً در بازی جمعه شب مقابل برزیل کارش بسیار سخت است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا