دانش و فناوری

هدفون تصفیه کننده هوا Dyson Zone با قیمت 949 دلار وارد بازار می‌شود

اوایل سال جاری، شرکت Dyson از یک هدفون با قابلیت حذف نویز و تصفیه هوا رونمایی کرد که Dyson Zone نام دارد. اکنون این شرکت جزئیات بیشتری درباره آن ارائه کرده است، از جمله قیمت اولیه‌ای که ممکن است نفس شما را بند بیاورد: 949 دلار.

به گفته Dyson باتری 2600 میلی آمپر ساعتی این هدفون تا 50 ساعت صدای بسیار کم اعوجاج، حذف نویز پیشرفته و بازتولید صدای پایدار با طیف کامل را ارائه می‌کند. همچنین حذف نویز 38 دسی بل را ارائه می‌کند، دارای درایورهای نئودیمیوم 40 میلی متری است و می‌تواند فرکانس‌های 6 هرتز تا 21 کیلوهرتز را بازتولید کند. علاوه بر این، Dyson Zone از کدک‌های صوتی SBC، AAC و LHDC و همچنین فناوری بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند.

قابلیت تصفیه هوا هدفون Dyson Zone

ویژگی دیگر این هدفون تصفیه هوا است که با وجود آن، می‌تواند 99 درصد از آلودگی ذرات کوچک 0.1 میکرونی را جذب کند که از ویروس‌هایی مانند کرونا بسیار بزرگ‌تر است. این دستگاه عمدتاً برای محافظت در برابر آلاینده‌های شهری طراحی شده است. فیلترهای کربن دولایه دستگاه که با پتاسیم غنی شده‌اند گازهای اسیدی مانند نیتروژن دی‌اکسید، گوگرد دی‌اکسید و ازون را هدف قرار می‌دهد و حدود 12 ماه دوام می‌آورد که پس از این زمان باید آنها را تعویض کرد.

هدفون Dyson Zone دارای سه سطح تصفیه است. زمانی که با گوش دادن به موسیقی همراه شود، هر کدام به طور قابل‌توجهی بر عمر باتری دستگاه تأثیر می‌گذارد. پایین‌ترین سطح آن، باتری دستگاه را به چهار ساعت، سطح متوسط به 2.5 ساعت و بالاترین سطح به 1.5 ساعت کاهش می‌دهد. همچنین Dyson ادعا می‌کند که شارژ کامل باتری دستگاه با استفاده از کابل USB-C سه ساعت طول می‌کشد.

این شرکت قبلا گفته بود که هدفون Dyson Zone به مدت شش سال در حال توسعه بوده است، بنابراین ساخت این دستگاه هیچ ارتباطی به شیوع همه‌گیری اخیر ندارد. عرضه آن از ماه مارس آینده آغاز خواهد شد.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا