شهرستان ها

طرح غربالگری و پایش زندانیان ندامتگاه های استان کردستان اجرا شد

سنندج- طرح غربالگری و پایش زندانیان ندامتگاه های استان کردستان به صورت همزمان در همه شهرستان ها اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان کردستان در ندامتگاه مرکزی سنندج و حضور همزمان مسئولین قضایی شهرستان های تابعه در ندامتگاه های استان، طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان اجرا شد.

رئیس کل دادگستری کردستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، رسیدگی به مشکلات زندانیان و بالاخص کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان در چارچوب قانون و مطابق با دستورات ریاست محترم قوه قضاییه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به بررسی مجدد پرونده تمامی زندانیان استان کردستان توسط قضات بر اساس این طرح، تصریح کرد: آن دسته از زندانیان که مستحق آزادی مشروط، تخفیف مجازات هستند با رعایت مقررات و در چارچوب قانون مشمول این طرح قرار گرفته اند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: به قضات استان توصیه شده که در مراحل تحقیق، ضمن تناسب صدور قرارهای تأمین با جرم ارتکابی متهمین، حتی الامکان قرارهای مذکور به بازداشت متهمین منجر نشود و استفاده از تأسیسات ارفاقی قانونی از جمله مجازات های جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند.

شایان ذکر است که این طرح همزمان در ندامتگاه مرکزی سنندج و سایر ندامتگاههای سطح استان با حضور رؤسای دادگستری، دادستانها و ۱۴۴ نفر از قضات شهرستانهای تابعه استان برگزار شد.

در پایان این مراسم، مجموعاً ۱۹۶ مورد از تأسیسات و نهادهای ارفاقی به زندانیان سراسر استان مورد پذیرش قرار گرفت که شامل مرخصی منجر به آزادی، اشتغال به کار، مرخصی، آزادی مشروط اعطای پابند الکترونیکی، تعلیق مجازات و پیشنهاد عفو موردی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا