جامعه

تمامی کارگران ساختمانی بیمه تامین اجتماعی می شوند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد؛

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، با بیان اینکه منابع لازم برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی در صندوق جداگانه‌ای نگهداری می‌شود، از پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی پشت نوبتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میرهاشم موسوی، اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی را از دستاوردهای ارزشمند مجلس یازدهم دانست و در تشریح نحوه تامین اعتبارات لازم برای اجرای آن، گفت: با عنایتی که مجلس در اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی داشت، طبق محاسبه‌ای که انجام دادیم، برآوردمان این است حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در صندوق بیمه کارگران ساختمانی که معادل ۲۰ درصد سهم کارفرما باید می‌شد کسری منابع وجود داشته است که با این اصلاح اعمال شده، پیش‌بینی می‌شود که این میزان کسری منابع برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرار است برابر با این مصوبه، حساب صندوق بیمه کارگران ساختمانی جداگانه نگهداری شود و ما به مرور با استفاده از منابع موجود در این صندوق، محاسبات بیمه‌ای را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، یادآور شد: ما بعد از تایید این مصوبه از سوی شورای نگهبان و ابلاغ آن، در فرآیند اجرا تمام پشت نوبتی‌های بیمه کارگران ساختمانی را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا