فرهنگ

حضور ایران در نمایشگاه های بیروت و استانبول

یک هفته با کتاب؛

حضور ایران در نمایشگاه کتاب بیروت و معرفی کتب جدید در نمایشگاه کتاب استانبول از جمله اخبار مهم هفته گذشته در حوزه کتاب و ادبیات است.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: این هفته در گزارش هفتگی به هفت مورد از اخبار مهم حوزه کتاب و ادبیات پرداختیم، اخباری از جمله حضور ایران در نمایشگاه کتاب بین‌المللی بیروت، استانبول و رونمایی از کتاب‌های مورد حمایت طرح گرنت؛ همچنین به امضای تفاهمنامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی و درگذشت یکی از شعرا نیز اشاره‌ای داشتیم.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

امضای تفاهمنامه کتابخانه ملی و شهرداری

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شهرداری منطقه ۲۱ تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در راستای بهبود شرایط نگهداری و حفظ هویت اسناد ملی کشور و ارتقا سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های بهینه فیمابین، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

افتتاح نمایشگاه کتاب بیروت با حضور ایران

آئین افتتاح شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت شنبه ۱۲ آذر ماه با حضور نجیب میقاتی، نخست وزیر کنونی لبنان، تمام سلام و فؤاد سنیوره، نخست وزیران پیشین لبنان؛ سلوی سنیوره، رئیس انجمن فرهنگی عرب؛ جمعی از مقامات و شخصیت‌های فرهنگی لبنان و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران برای دومین بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ‭۵۰۰‬ عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب بیروت حضور دارد.

معرفی ۲۷۵ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب استانبول

سی‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول بعد از سه سال وقفه با شعار «دنیای جادویی کتاب» با حضور ناشرانی از کشورهای ایران، از ۱۲ آذر ماه آغاز به کار کرده است.

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشور در این نمایشگاه به معرفی و عرضه بیش از ‭‭‭‭‭۲۷۵‬‬‬‬‬ عنوان کتاب با موضوعات مختلف می‌پردازد.

رونمایی سه عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب بیروت

آئین رونمایی از ترجمه عربی کتاب‌های «دایره المعارف شیعه»، «من اهل بیت را دوست دارم» و کتاب‌های سه‌گانه «قرآن، کودک، سرگرمی» در غرفه جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه جامعه‌المعارف، مؤسسه کشافه‌المهدی و جمعی از بازدیدکنندگان در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت برگزار شد.

دیدار رمضانی و رئیس نمایشگاه کتاب استانبول

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، همزمان با سومین روز سی‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با «بوراک کیوراک» رئیس این نمایشگاه، اعضای اتحادیه ناشران کودک ترکیه و تعدادی از ناشران ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

درگذشت شاعر برازجانی

جلال خسروی، شاعر جنوبی روز سه شنبه ۱۵ آذر درگذشت. او متولد ۱۳۴۱ و اهل برازجان بود و در شعر سپید و پست مدرن و نیمایی آثار زیادی داشت.

رونمایی از ۱۵ طرح گرنت در نمایشگاه کتاب استانبول

آئین رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب حمایت شده طرح گرنت از جمله کتاب‌های «کوتی‌کوتی»، «پشت پنجره»، «سفید سفید تنها بود»، «موش و گربه و باقی دوستان»، «ماهی‌های بالا بندر»، «این ترزی این ترزی» و «ریشه‌ها در خاک شاخه‌ها در باد» از انتشارات «موسیملر» در سی و نهمین نمایشگاه استانبول در سال ۲۰۲۲ مورد حمایت این طرح قرار گرفتند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا