شهرستان ها

بی‌تفاوتی در حفظ حجاب عین نادیده گرفتن آرمان‌های فاطمی است

اردبیل- استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: بی‌تفاوتی نسبت به حفظ حجاب در جامعه اسلامی با پشت کردن به آرمان‌های حضرت فاطمه (س) یکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین نوری شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری یوم شهادت صدیقه طاهره زهرای مرضیه در بین عزاداران که در مسجد امام حسین (ع) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: آنهایی که امروز حجاب و ارزش‌های اسلامی را زیر پا گذاشتند در حقیقت در مسیر خواسته دشمن حرکت می‌کنند و بی‌تفاوتی در این زمینه بزرگترین خیانت به حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های فاطمی است.

وی تصریح کرد: عده‌ای در وضعیت کنونی اعلام می‌کنند که بزرگان در مورد حجاب خواستار سکوت و بی‌تفاوتی هستند در حالی که چنین اظهاراتی قابل قبول نیست و باید با صراحت در این زمینه اعلام موضع کرد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: در مکتب اسلام با تکیه بر مبانی قرآن و اهل بیت، بی‌حجابی بزرگترین معصیت به شمار می‌رود و باید نسبت به این امر دقت و توجه بیشتری داشته باشیم تا این موضوع به یک روال عادی تبدیل نشود.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه غضب و قهر زهرای مرضیه در حقیقت غضب و خشم خداوند متعال است، افزود: بر اساس روایات الهی حضرت زهرا (س) و الگوهای رفتاری آن بانوی بزرگ در حقیقت برگرفته از سیره و سلوک ارزشی و الهی است که هیچ وقت رنگ دنیوی به خود نمی‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خشم مقدسی که در مکتب اسلام به آن تاکید شده در حقیقت خشم در برابر شکستن حرمت‌ها و انجام گناه و معاصی است که هر مسلمان باید در برابر چنین حرکت‌های هتاکانه خشم و غضب گرفته و بی‌تفاوت نباشند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: باید امروز مؤمنان و افراد دلسوز جامعه با غیرت و همیت تمام ورود پیدا کنند و اجازه ندهند تا عده‌ای ارزش‌ها را زیر سؤال برده و با بی‌حجابی و یا بدحجابی بخواهند به مکتب فاطمی لطمه و صدمه وارد کنند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل از عزاداران فاطمی خواست تا در این ایام بیش از گذشته به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه کرده و اجازه ندهند تا بیش از این ارزش‌ها و آرمان‌های مکتب الهی و فاطمی زیر سؤال برود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا