شهرستان ها

نیر پایلوت توسعه بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان شد

نیر-فرماندار شهرستان نیر گفت: راستای پوشش حداکثری جامعه هدف شهرستان نیر پایلوت توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری نیر با محوریت روستاهای تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اظهار کرد: با هدف پوشش حداکثری مشمولین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و شتاب دادن به گسترش ضریب نفوذ بیمه در جامعه هدف شهرستان نیر به عنوان پایلوت توسعه بیمه اجتماعی روستاییان در استان اردبیل انتخاب شد.

وی با استقبال از انتخاب شهرستان نیر به عنوان پایلوت توسعه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: بیمه اجتماعی یک فرصت ویژه برای روستاییان و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است و ما افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی را در منطقه یک ضرورت اساسی تلقی می‌کنیم.

فرماندار نیر با بیان اینکه در این راستا برای توسعه بیمه اجتماعی در شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، تصریح کرد: توسعه بیمه اجتماعی می‌تواند خدمتی ماندگار برای روستاییان باشد.

محمدی ادامه داد: از امروز یکی از برنامه‌های اصلی و اولویت کاری فرمانداری نیر پیگیری و اجرای برنامه مشترک فرمانداری و صندوق برای تحقق طرح پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه اجتماعی در شهرستان خواهد بود.

وی از اعضای شورای اداری شهرستان و همه دهیاران خواست؛ در اجرای طرح پوشش صددرصدی جامعه هدف در شهرستان تلاش مضاعف کرده و به صورت هفتگی گزارشی از عملکرد خود را به فرمانداری ارائه کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل نیز در این جلسه از انتخاب شهرستان نیر به عنوان پایلوت صندوق در راستای پوشش صد درصدی جامعه هدف خبر داد.

عباس علوی گفت: توسعه بیمه اجتماعی در استان و به ویژه در مناطق محروم در راستای گسترش عدالت اجتماعی است و بدون تردید افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان گام مؤثری در راستای ارتقای رفاه اجتماعی روستاییان خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتخاب شهرستان نیر به عنوان پایلوت به منظور حمایت ویژه فرماندار از برنامه‌های صندوق با هدف توسعه بیمه اجتماعی در شهرستان صورت گرفته است، ادامه داد: مدت اجرای طرح در شهرستان نیر یک سال خواهد بود و برنامه ریزی های لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است.

علوی با اشاره به اینکه طرح پوشش حداکثری به ترتیب در همه شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد، افزود: با استناد به سرشماری سال ۱۳۹۵ مشمولین صندوق در استان ۱۸۱ هزار نفر می‌باشند که از این تعداد ۷۳ هزار نفر تحت پوشش صندوق قرار گرفته اند تا از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان بهره مند شوند.

وی مشمولین شهرستان نیر را حدود ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۹۰۰ نفر در این شهرستان تحت پوشش صندوق قرار گرفته اند و هنوز بیش از ۶ هزار نفر در شهرستان نیر عضو هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند.

وی هدف از انتخاب شهرستان نیر به عنوان پایلوت را شتاب دادن به توسعه بیمه اجتماعی در این شهرستان و تحقق پوشش صد درصدی اعلام کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا