جامعه

به یک برنامه‌ریزی ملی برای رویداد ۲۰۲۳ اردبیل نیاز داریم

استاندار اردبیل در آخرین روزهای مانده به سال جدید میلادی؛

استاندار اردبیل در دیدار با معاون گردشگری کشور گفت: نیاز کنونی ما یک برنامه‌ریزی ملی برای رویداد ۲۰۲۳ اردبیل است که باید با همکاری وزارت میراث فرهنگی اتفاق بیفتد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، علی اصغر شالبافیان در دیدار با استاندار اردبیل و سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: استان اردبیل پتانسیل خوبی برای گردشگری خارجی دارد و باید از فرصت به دست آمده در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ برای توسعه این نوع از گردشگری استفاده کرد.

معاون گردشگری کشور افزود: برخی از کشورهای منطقه و کشورهای عضو اکو اشتراکات فرهنگی و دینی با استان اردبیل دارند و علاقه‌مند سفر به این منطقه هستند که فرصت خوبی را در اختیار گردشگری اردبیل قرار می‌دهد.

او همچنین با اشاره به لزوم آمادگی همه دستگاه‌های استان برای برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳، تاکید کرد: برای برگزاری هرچه بهتر رویداد اردبیل ۲۰۲۳ باید جلسه‌ای را طی هفته آینده در استان داشته باشیم تا هماهنگی‌های لازم برای شروع رویداد انجام شود.

شالبافیان در مورد جذب اعتبارات برای این رویداد نیز خاطرنشان کرد: برای برگزاری برخی از برنامه‌ها مثل فم تورها و برخی برنامه‌های دیگر وزارت حمایت مالی می‌کند اما لازم است که از سازمان برنامه و بودجه اعتبار جداگانه‌ای هم برای امسال و هم برای سال آینده دریافت شود که در این زمینه اقدام نمایندگان استان می‌تواند مؤثر باشد.

استاندار اردبیل نیز در این دیدار گفت: ما در سطح استان آماده برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو هستیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده است اما نیاز کنونی ما یک برنامه‌ریزی ملی برای این رویداد است که باید با همکاری وزارتخانه اتفاق بیفتد.

سید حامد عاملی افزود: اهداف مختلفی همچون جذب سرمایه‌گذار، توسعه زیرساخت‌ها، برندسازی گردشگری اردبیل و جذب گردشگر خارجی برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ تعریف شده است که لازمه رسیدن به این اهداف عزم ملی است.

او تاکید کرد: همچنین لازم است که با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی جلسه ستاد برگزاری رویداد طی روزهای آتی در اردبیل برگزار شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای شروع رویداد انجام شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا