شهرستان ها

۳۵درصد اراضی کشاورزی در استان سمنان حدنگاری شد

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه حدنگاری ۴۰ درصد اراضی کشاورزی و اخذ سند به نفع بیت المال برای استان‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: ۳۵ درصد از این امر در استان محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبدالهی در جمع خبرنگاران همزمان با شامگاه یکشنبه و به میزبانی دادگستری سمنان ضمن اشاره به حدنگاری اراضی استان، ابراز کرد: با تلاش اعضای کارگروه حفظ حقوق بیت‌المال استان سمنان به ویژه سازمان‌های دارنده اراضی ملی و منابع طبیعی و دولتی، این استان رتبه دوم حد نگاری اراضی کشاورزی سراسر کشور را کسب کرده است.

وی افزود: قرار است تا پایان سال جاری بر حسب تکلیفی که سازمان ثبت ایجاد کرده ۴۰ درصد اراضی کشاورزی، حد نگاری و سند مالکیت به نفع عام صادر شود، که تا کنون ۳۵ درصد صدور اسناد در این استان محقق و تا پایان سال شاهد مابقی صدور اسناد خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان، گفت: بررسی مجموعه عملکرد سازمان‌ها در این باره حدنگاری اراضی دولتی از جمله اقداماتی بوده که به آن پرداخته شده است.

عبدالهی با بیان اینکه اخذ سند مالکیت اموال غیرمنقول دولتی نیز در استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در نشست شورای حفظ بیت‌المال استان مقرر شده تا سازمان‌هایی که دارای املاک غیرمنقول دولتی هستند و شاید قدری در این مورد تلاش عمده‌ای را نداشته‌اند، در جلسات دعوت شوند تا توضیحات لازم را ارائه کنند.

وی از اجرای طرح حدنگاری در ۱۱ هزار و ۱۴۲ قطعه به مساحت ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان خبر داد و گفت: حدنگاری اراضی دیگر دولتی نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا