جامعه

مصوبه‌ای درباره مراکز اقامتی دولتی

معاون گردشگری کشور عنوان کرد؛

معاون گردشگری کشور از رایزنی برای تهاتر زمین نمایشگاه گردشگری و صدور مصوبه مربوط به مراکز اقامتی دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی جامعه هتلداران ایران و رؤسای گروه‌های هتلداری عصر دوشنبه با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در هتل هویزه برگزار شد.

در این نشست شالبافیان گفت: اصلی ترین وظیفه ما دفاع از حقوق و منافع ذی نفعان این حوزه است. حوزه گردشگری شرایط خوبی را ندارد.

وی گفت: بعد از شروع ناآرامی‌ها کمیته‌ای را تشکیل دادیم. درباره چند اقدام به جمع بندی رسید یکی اینکه اتکای ما به برخی بازارهایی که نوسانات سیاسی دارد نباید ضربه‌ای به شما بزند. هر اتفاقی افتاده شما در آنها نقشی نداشته اید. رفتار فعالان حوزه گردشگری رفتار نجیبانه ای نسبت به ضررهایی بوده که به این بخش وارد شده است. به صندوق ضمانت صادرات گفتیم که باید از گردشگری حمایت کنید چون گردشگری ارز آور است. باید خدمات گردشگری ورودی ذیل حمایت‌های صندوق قرار گیرد. این موضوع ده روز پیش مکتوب شد.

وی گفت: مصوبه‌ای را درباره نمایشگاه گردشگری از مجمع برگزاری نمایشگاه گرفتیم که دو هزار متر زمین رایگان قابل تهاتر به ما بدهند تا در اختیار فعالان بخش خصوصی بازارهای هدف یا مجریان بازارهای هدف بدهیم به شرطی که در عوض آن، در نمایشگاه خارجی زمین بدهند. هزینه زمین نمایشگاه گردشگری برای فعالان داخلی در روزهای آینده اعلام می‌شود. بعد از سال‌ها موفق شدیم بگوییم ما باید جزو سازمان‌های باشیم که در کتاب تعرفه‌های گمرکی مسائل مربوط به تأسیسات گردشگری دیده شود. ما یک ماه وقت داریم که به آن مواردی را اضافه کنیم.

شالبافیان افزود: ما هر اندازه وام بدهیم تورم جلوتر از ما است. باید به سرمایه گذار در یک جاهایی بگوییم ضرری که پای وام می‌کنی زیاد است دل از آن بکن و جلو برو.

وی درباره مراکز اقامتی دولتی بیان کرد: مراکز اقامتی دستگاه‌هایی که خصوصی نیستند باید پروانه بهره برداری داشته باشند و باید در سامانه جانا ثبت شوند. ما اینها را شناسایی کرده ایم. دو مصوبه گرفتیم که ذی حساب‌های دستگاه‌ها نتواند از محل اعتبارات به این تأسیسات پول بدهند مانند مهمانسراهای دولتی. مد نظر ما آنهایی است که رقیب بخش خصوصی در اوج سفر هستند. به استانداران گفتیم مکلف هستید دارایی خود را اعلام کنید. ممکن است برای انجام این کار اکراه داشته باشند اما شما کمک کنید که آنها را شناسایی کنیم.

شالبافیان گفت: همه حرف‌هایی که می زنیم باید در قوانین ما عینیت پیدا کند، کمک کنید که درصدی برای اختصاص سهمی از عوارض خروج از کشور به گردشگری اختصاص پیدا کند؛ این موضوع باید قانون شود. گزارشی از تبلیغات منفی علیه ایران را تهیه کرده ایم. در آن عبارت‌های ناامید کننده‌ای ذکر شده آیا در این صورت توقع داریم که از این کشورها گردشگر به ایران بیاید. حاکمیت باید کمک کنند این تصویر بهبود پیدا کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا