جامعه

ابراز نگرانی هتلداران از نابودی صنعت گردشگری در کشور

در نشست هم اندیشی جامعه هتلداران ایران عنوان شد؛

مدیران گروه‌های هتلداری در نشست با معاون گردشگری درباره شرایط ویژه این روزها و خالی بودن هتل‌ها و از دست دادن پرسنل گلایه کردند و خواستار ارائه راهکاری برای بهبود وضع موجود شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی جامعه هتلداران ایران و رؤسای گروه‌های هتلداری عصر دوشنبه با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در هتل هویزه برگزار شد.

در این نشست حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران استان فارس گفت: کاری کنید وام‌هایی که وعده داده شده را بگیریم تا بتوانیم هتل‌ها را بازسازی کنیم.

محتاج الله از مدیران گروه‌های هتلداری در یزد هم بیان کرد: اولین خانه تاریخی که در یزد به هتل تبدیل شد هتل ما بوده است وقتی اینجا را راه اندازی کردیم دوستان مدعی میراث اصلاً نمی‌دانستند این کار یعنی چه؟

وی گفت: من از خانه‌های تاریخی یزد یک فرغون سرنگ جمع کرده ام. وقتی خانه‌ای را به اقامتگاه تبدیل کردم به شهرهای دیگر سرایت کرد و مردم فهمیدند بافت تاریخی شهرها ارزشمند است.

در ادامه این نشست علی رحیم پور یکی دیگر از مدیران گروه‌های هتلداری بیان کرد: سرمایه همه ما نیروی انسانی هتل‌ها هستند که برای آنها میلیاردها تومان هزینه شده تا در شرایط فعلی بتواند به مهمان احترام بگذارد اما الان این صنعت در حال از دست دادن نیروی انسانی خود است. ما اکنون در حال رسیدن به شرایط فی فور سرویس هستیم.

وی گفت: اتفاقاتی که در چند ماه اخیر افتاد خارج از ید سرمایه گذار است. ما هیچ تقصیری به عنوان سرمایه گذار در این شرایط نداریم. ما برای ساخت ۷ هتل وام دادیم اما به ما گفتند نمی‌توانیم بسازیم. هتل‌هایتان برای خودتان بماند.

رحیم پور ادامه داد: ما نمی‌دانیم حتی شب عید و تابستان چه اتفاقی می‌افتد، ما الان هم در شرایط «لوسیزن» قرار داریم و هم شاهد اتفاقات اخیر هستیم.

وی خطاب به معاون گردشگری گفت: شما برای حفظ نیروی انسانی باید در دولت صحبت کنید. در حال حاضر شهروندان ما سرخوش نیستند که به سفر بروند. ما حتی اگر الان بخواهیم برای سال آینده توریست به ایران بیاوریم باید از حالا در همه نمایشگاه‌های خارجی حضور داشته باشیم. اما با دلار ۳۸ هزار تومانی چه کسی می‌تواند به نمایشگاه خارجی برود.

این مدیر هتل بیان کرد: این صنعت در حال از بین رفتن است، اگر دو سال دیگر هم توریست بیاید کسی دیگر ترغیب نمی‌شود سرمایه گذاری کند.

رحیم پور ادامه داد: از ۱۳۰ پرواز، ۱۳ پرواز انجام شد که ۸ پرواز آن به سمت نجف رفته است. ما چطور هتل‌های فرودگاهی را با این تعداد پرواز پر کنیم. وزارت راه باید در این باره راهکاری بیاندیشد. شاید سخت باشد باید چاره‌ای برای آن اندیشد.

در ادامه جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران نیز در تکمیل صحبت‌های رحیم پور بیان کرد: در حال حاضر کارکنان بیکار ما حقوق می‌گیرند. ۲۳ درصد از سهم بیمه آنها را ما باید به عنوان کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی بدهیم. چرا دولت نمی‌تواند از سهم ۲۳ درصدی خود بگذرد ولی بخش خصوصی حاضر است برای حفظ اشتغال و کارکنانش تمام حقوق را به آنها به طور کامل بپردازد.

در ادامه نشست، رؤسای جوامع هتلداری دیگر درباره وام‌هایی که وعده داده شد اما دریافت نکرده اند جریمه‌هایی که در شرایط فعلی می‌شود و سرمایه گذاری‌های ناتمام و شکست خورده صحبت‌هایشان را به معاون گردشگری کشور انتقال دادند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا