شهرستان ها

۱۵ درصد اراضی کشاورزی گلستان حدنگاری شده است

گرگان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: برای ۱۵ درصد اراضی کشاورزی گلستان شامل ۱۰۱ هزار هکتار به تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ قطعه با همکاری جهاد کشاورزی سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی رضاییان شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مساحت گلستان بیش از دو میلیون مترمربع بوده که ۶۸۰ هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی تشکیل داده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان افزود: برای ۱۵ درصد اراضی کشاورزی گلستان شامل ۱۰۱ هزار هکتار به تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ قطعه با همکاری جهاد کشاورزی سند مالکیت صادر شده است.

وی ادامه داد: مشمولان سند حدنگار دو گروه هستند؛ گروهی سند مالکیت شش دانگ داشته که می‌توانند با ارائه درخواست به واحد ثبتی مراجعه کنند.

رضاییان اضافه کرد: عده‌ای هم که سند عادی (قولنامه) دارند هم در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی می توانند با مراجعه به سامانه نسبت به تشکیل پرونده اقدام کرده و بعد از بررسی مستندات، برای آنها سند صادر خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان عنوان کرد: تسهیلات ویژه ای را برای کشاورزان در راستای اجرای حدنگاری در نظر گرفته‌ایم و تهیه نقشه و مستندسازی را بزودی انجام خواهیم داد که هم اکنون این عملیات در مرحله مناقصه است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا