شهرستان ها

کاهش جمعیت کیفری هدف مشترک سازمان قضایی و نیروهای مسلح

گرگان- رئیس سازمان قضایی گلستان گفت: کاهش جمعیت کیفری هدف مشترک سازمان قضایی و نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلام الواری پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از بند نظامی کانون اصلاح و تربیت گرگان اظهارکرد: بازدید همزمان مسئولان سازمان قضایی و فرماندهان نظامی از کانون اصلاح و تربیت حاکی از اهمیت حل مشکلات مددجویان است.

رئیس سازمان قضایی گلستان افزود: برنامه های مشترک با نیروهای مسلح علاوه بر کاهش جرائم نظامی به سمت کاهش جمعیت کیفری سوق داده شده تا سربازان وظیفه از چالش های دوران خدمت با موفقیت عبور کنند.

الواری تاکید کرد: در این مسیر هوشیاری و احساس مسئولیت پذیری فردی بسیار تعیین کننده بوده و اساس مسیر خدمتی اشخاص را شکل می دهد.

وی با بیان اینکه باید به مجرم کمک کنیم به آغوش جامعه برگردد، گفت: برخی با نادیده گرفتن قانون مرتکب جرم می شوند که باید با رویکرد اصلاح و تربیت زمینه بازگشت به یگان خدمتی را برای آنها فراهم آوریم‌.

الواری تصریح کرد: نتیجه برنامه های فرهنگی، تربیتی و حقوقی آگاهی بخشی از آثار منفی و عواقب ارتکاب جرم و در نتیجه کاهش جمعیت کیفری است.

رییس سازمان قضایی گلستان تاکید کرد: در رویکرد قضایی به جز جرائم مهم تا جایی که قانون به ما اجازه دهد، از مجازات های جایگزین حبس در صدور آراء استفاده خواهیم کرد.

توزیع بسته های معیشتی بین خانواده زندانیان

فرمانده سپاه نینوای گلستان هم با تاکید بر اینکه تعداد ۲۰ بسته معیشتی به خانواده مدجویان اهدا خواهد شد، گفت: ادامه رویکرد تربیتی کانون اصلاح و تربیت پس از دوران حبس توجه بیشتر به محکومین بند نظامی در محیط خدمتی است.

سردار علی ملک شاهکویی تاکید کرد: نظارت بر رفتار فرد مجرم بر عهده فرمانده مستقیم یگان است که باید کاملاً هوشیارانه شرایط، اوضاع و احوال افراد مستعد به ارتکاب جرم را تحت کنترل داشته باشند.

ملک بیان کرد: در کنار فرماندهان ارگان های نظارتی باید با کسب اطلاع از مشکلات سربازان و مشاوره اجتماعی انگیزه ادامه خدمت در آنان را تقویت کنند.

در ادامه فرمانده انتظامی گلستان گفت: اقدامات اساسی مانند افزایش حقوق منجر به ارتقاء معیشت سربازان وظیفه در کاهش جرائمی مانند فرار از خدمت بسیار موثر است.

سردار محمدسعید فاضل دادگر بیان کرد: برای کاهش جمعیت کیفری و حل مشکلات زندانیان همکاری لازم با سازمان قضایی را خواهیم داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا