بین الملل

اولیانوف: از مذاکرات پیش رو بین ایران و آژانس استقبال می‌کنیم

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین، می‌گوید که روسیه از مذاکرات پیش‌ رو بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین می‌گوید که مسکو از مذاکرات پیش رو بین تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال می‌کند هرچند هیچکس انتظار پیشرفت را در این مذاکرات ندارد.

اولیانوف گفت: ما از مذاکراتی که قرار است طی روزهای آتی در تهران بین آژانس و ایران برگزار شود، استقبال می‌کنیم.

نماینده روسیه همچنین به این نکته اشاره کرد که این مذاکرات برای نیمه دوم ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده بود اما قطعنامه «بدموقع و مخربی» که آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با هدف اعمال فشار بر ایران در شورای حکام ارائه کردند، مذاکرات را به تعویق انداخت.

یکی از سخنگویان آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که بازرسان فنی این نهاد قرار است در ارتباط با مسائل ادعایی پادمانی برنامه هسته‌ای ایران، یکشنبه هفته جاری به تهران سفر کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همواره مدعی شده که از ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند. از آوریل سال گذشته، آمریکا به همراه روسیه، انگلیس، چین، آلمان و فرانسه مذاکراتی را در وین با محوریت احیای برجام و رفع تحریم‌ها، با تهران آغاز کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا