جامعه

مناسب‌سازی بوستان لاله برای تردد سالمندان و شهروندان

شهردار منطقه ۶ تهران خبر داد

شهردار منطقه ۶ تهران از اجرای طرح بهسازی و بازسازی در بوستان‌های سطح این منطقه خبر داد و گفت: معابر بوستان لاله برای تردد سالمندان و شهروندان مناسب سازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدی از بهسازی و بازسازی بوستان‌های قلب پایتخت خبر داد و گفت: بوستان‌ها ریه‌های تنفسی شهرهای بزرگ هستند و نقش مهمی در بهبود وضعیت زیست محیطی در شهرهای بزرگی چون تهران را ایفا می‌کنند.

شهردار منطقه ۶ تهران خاطرنشان کرد: بوستان‌ها، فضاهای جدانشدنی از زندگی شهری افراد جامعه هستند که بسیاری از تعاملات اجتماعی و تفریحات مردم شهر در بستر این فضاهای سبز شهری شکل می‌گیرد؛ لذا توجه به این فضاها نقش کلیدی در کاهش فشارهای روانی می‌تواند داشته باشد.

وی در ادامه به تشریح جزئیات اقدامات پرداخت و اظهار کرد: در اولین گام، بهسازی بوستان لاله در دستور کار قرار گرفت که با جمع‌آوری سنگ فرش‌های شکسته، از بین بردن پستی بلندی‌های معبر شمالی بوستان و معبرسازی مجدد به طول ۴۰۰ متر، معابر این بوستان برای تردد سالمندان و شهروندان مناسب سازی شد.

محمدی با اشاره به اهمیت بهسازی شبکه روشنایی بوستان‌ها برای تردد راحت شهروندان گفت: در این راستا بیش از ۵۰ سرچراغ قدیمی شکسته سر دیواری‌های جنوب و شمال و غرب بلوار بوستان لاله تعویض شد.

شهردار منطقه ۶ تهران با اشاره به برخی از اقدامات عمرانی صورت گرفته اذعان کرد: احداث دو چشمه سرویس بهداشتی برای معلولان، تعمیر و مرمت هشت چشمه سرویس بهداشتی عمومی داخل پارک و پیاده رو سازی بالغ بر ۷٠٠ مترمربعی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای بهسازی این بوستان است.

وی همچنین با اشاره به بهسازی فضای سبز این پارک به متراژ ۱۰ هزار متر مربع گفت: این اقدام که در راستای بهبود فضای سبز شهری، تقویت نشاط و شادابی شهروندان، ارتقا شاخص‌های سیما و منظر شهری در یکی از پرترددترین بخش‌های شهری منطقه ۶ تهران صورت گرفت.

محمدی در ادامه افزود: کل مسیر دوچرخه پارک لاله دو هزار و ۸۳۵ متر مربع است که در حدود سه هزار مترمربع از مسیر و حوالی آن در حال بازسازی و مرمت با آسفالت است.

بر پایه این گزارش؛ با اجرای این طرح، آب‌نمای بزرگ و مرکزی بوستان لاله شستشو و رنگ آمیزی شد و ایراد آب‌نمای مرکزی این بوستان که باعث ایجاد مشکل در آبیاری درختان و بوی نامطبوع در فضا بود، مرتفع شد.

این طرح بنا به درخواست متعدد شهروندان و پیگیری «دوربین چالش ۶» منطقه محقق شد. این دوربین از مهرماه سال‌جاری برای پیگیری درخواست‌های شهروندان قلب پایتخت با شعار “درخواست از شما، پیگیری با دوربین چالش ۶” کار خود را آغاز کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا