بین الملل

گوترش: تلاش می‌کنیم برجام از دست نرود!

بی‌اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی آمریکا؛

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در جمع خبرنگاران بی‌اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی آمریکا در سخنانی ادعا کرد: تلاش می‌کنیم برجام از دست نرود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه با بیان اینکه همیشه معتقد بوده، برجام یک دستاورد مهم دیپلماتیک است، در جمع خبرنگاران در سخنانی ادعا که برای از دست ندادن این توافق تلاش خواهد کرد!

دبیرکل سازمان ملل با ندیده انگاشتن نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ابتدا از سوی آمریکا در سال ۲۰۱۸ با خروج این کشور از توافق بین المللی سال ۲۰۱۵ و سپس انفعال اروپا در قبال تعهدات برجامی خود، در این خصوص مدعی شد: به نظر من برجام یک دستاورد مهم دیپلماتیک بوده و زمانی که این توافق زیرسوال رفت بسیار از آن ناراحت شدم!

به گزارش اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش» در این باره ادعا کرد: خطر جدی از دست دادن برجام وجود دارد که پیامدهای بسیار منفی برای امنیت منطقه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: همه تلاش ها را انجام خواهیم داد تا برجام از دست نرود.

گفتنی است در حالی که آمریکا طرفی بوده که با خروج از برجام و نقض تعهداتش وضعیت فعلی پیرامون این توافق را رقم زده و تا کنون از پذیرش تعهداتش برای به سرانجام رسیدن مذاکرات خودداری کرده، سخنگوی وزارت خارجه این کشور اخیراً مدعی شد: ایرانی‌ها مشخص کرده‌اند که این توافقی نیست که آماده انجام آن بوده‌اند، توافق قطعاً قریب الوقوع به نظر نمی‌رسد!

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا